وجود ۵میلیون تن کالای اساسی در گمرک

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه نگرانی بابت تامین مرغ شب عید مردم وجود ندارد، گفت: ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های سراسر کشور انجام شده است.

به گزارش رصد روز، عباس تابش اظهار داشت: تمام استان‌ها به منظور تأمینمرغ مورد نیاز مردم، باید ظرفیت جوجه‌ریزی خود را تکمیل کنند و اگر به هر علت جوجه ریزی نسبت به مصرف استان کمتر است، باید استان معین خود را مشخص کنند.

وی بیان کرد: در بهمن ماه ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های سراسر کشور انجام شده و مشکلی در زمینه تأمین مرغ مورد نیاز مردم وجود ندارد.

تابش در مورد قیمت مرغ نیز عنوان کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده با حضور مسئول اتحادیه مرغداران و دست اندرکاران امر و با نظر به اینکه بخشی از نهاده‌ها به صورت آزاد توسط مرغداران تأمین می‌شود، قیمت عرضه مرغ هر کیلو ۲۰ هزار و ۴۰۰ برای مصرف کننده تمام می‌شود و اگر قیمت بیش از این باشد، قیمت گذاری منطقی نیست.

وی در مورد تأمین خوراک طیور نیز بیان کرد: جهاد کشاورزی تعهد کرده ۱۰۰ درصد نهاده‌های مورد نیاز را با نرخ دولتی در اختیار مرغداران قرار دهد و اگر این اتفاق نیفتاده، استانداران پیگیری کنند.

مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در مورد سایر کالاهای اساسی و مایحتاج مردم نیز اظهار داشت: پنج میلیون تن کالای اساسی در بنادر و گمرک‌ها انبار شده و نگرانی بابت کمبود کالای اساسی نداریم.

وی با اشاره به کمبود روغن در برخی استان‌ها گفت: این کمبود از چند روز پیش برطرف شده و روغن مورد نیاز مردم به اندازه نیاز در فروشگاه‌ها موجود است.

 

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید  

 

 

 

 

 

اقتصاد آنلاین

مطالب مرتبط