وحشتناکترین بیماری‌ها؛ از تومور دندانه دار تا رشد مو داخل چشم!

تاریخ علم پزشکی مملو از افرادی است که به بیماری‌های وخیم و عجیب مبتلا شده اند.

به گزارش رصد روز، به نقل لیست وِرس، هیچ تصوری وحشتناکتر از آن نیست که بدانید چیزی در درون بدن شما در حال رشد کردن است. این موضوع می‌تواند مربوط به یک تومور یا رشد بی رویه و بی هدف سلول‌های بدن باشد.

در این مطلب به چند مورد از وحشتناکترین موارد می‌پردازیم:

مردی که از چشمانش مو رشد می‌کرد

مردی در ایران با مراجعه به پزشک خواستار خلاصی از توده‌ای در چشمانش شد که از آن مو رشد می‌کرد. این توده از زمان تولد در چشمان این مرد بوده است، اما در یک سال گذشته به طور ناگهانی شروع به رشد کرده و بزرگ شده است. نکته عجیب درباره این توده این است که تعدادی مو که شبیه مژه است از درون آن رشد می‌کند. این مو‌ها موجب کاهش قدرت بینایی این مرد شده است و زمانی که وی پلک می‌زند احساس می‌کند چیزی در درون چشمانش او را آزار می‌دهد.

بدتر از همه این موارد، این است که وی همواره احساس می‌کند چیزی درون چشمانش در حال رشد کردن است. با این حال، این مرد تنها فردی در جهان نیست که به این بیماری مبتلا شده است. این بیماری در واقع نوع وخیم “لیمبال درموئید” است. در این حالت تومور‌ها حاوی بافت‌هایی از سایر بخش‌های بدن هستند.

تومور حاوی دندان در لگن!

باستان شناسان در حفاری‌های خود در پرتغال پی به داستان زنی نگون بخت بردند که ۱۶۰۰ سال پیش زندگی می‌کرده است. در لگن این زن یک تومور تخمدان شروع به رشد کرده بود. در زمانی که این زن جان باخته بود، چهار دندان غیرطبیعی در لگن وی وجود داشته است.

وحشتناکترین تومور‌هایی بدن؛ از تومور‌های دندانه دار تا سلول‌های جاودانه که هرگز نمی‌میرند

هنوز متخصصان دلیل مرگ این زن را به قطعیت نمی‌دانند، اما احتمالاً وی در زمانی که راه می‌رفته فشار دندان‌ها به اندام‌های خود را احساس می‌کرده است. کارشناسان می‌گویند به احتمال فراوان خارج شدن این تومور از جای خود و فشار به اندام‌های داخلی منجر به مرگ این زن شده است. این زن نخستین فردی نیست که به تومور حاوی دندان مبتلا شده است. در تومور‌های تخمدان این موضوع شایع بوده و در موارد زیادی این موضوع دیده شده است.

رشد سلول‌های جاویدان در رحم یک زن

در سال ۱۹۵۱ یک زن کشاورز به نام هنریتا لاکس به سرطان دهانه رحم مبتلا شد. یک تومور در حال رشد در درون بدن این زن بود، اما این رشد به هیچ عنوان طبیعی نبود. تحقیقات نشان داد سلول‌های تولید شده در رحم این زن ابدی و جاودانه هستند.

پزشک متخصص این زن کشف کرد سلول‌های تولید شده در این تومور هرگز نمی‌میرند. این موضوع بسیار خطرناک بود، زیرا در هر ۲۴ ساعت، شمار سلول‌های سرطانی در دهانه رحم این زن دو برابر می‌شد. این پزشک به بیمار خود در این باره چیزی نگفت و در عوض اقدام به کشت مخفیانه سلول در بدن وی کرد و از وی به عنوان موش آزمایشگاهی بهره برد. سلول‌های سرطانی به مرور شروع به نابودی بدن این زن کردند.

این زن در نهایت مدتی بعد جان خود را به دلیل پیشرفت تومور از دست داد. محققان سلول‌های تومور وی را استخراج کرده و هم اینک نیز این سلول‌ها در محیط آزمایشگاهی در حال رشد هستند. تاکنون از این سلول‌های برای آزمایش‌های بی شماری استفاده گردیده که در علم پزشکی به “هلا سِل” مشهور شده است.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید  

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط

آخرین اخبار