وزیر اقتصاد: افشاگران فساد ۱ میلیارد پاداش می گیرد

وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد، در روز‌های اخیر و پس از ابلاغ دستورالعمل جدید گزارشگری فساد ۸ پرونده در ۵ استان گشوده شده است.

به گزارش رصد روز، وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد، در روز‌های اخیر و پس از ابلاغ دستورالعمل جدید گزارشگری فساد ۸ پرونده در ۵ استان گشوده شده است.

سید احسان خاندوزی با تشریح جزئیات سامانه گزارش تخلفات زیر مجموعه‌های اقتصادی دولت اظهار کرد: دولت مردمی همانطور که درب اطلاعات ناگشوده را برای همه مردم ایران باز کرده تا همه محرم و مطلع باشند که در شرکت‌های دولتی، بانک‌ها، ابربدهکاران بانکی و حوزه مالیاتی چه می‌گذرد، در حوزه نظارتی هم دست مدد خود را به سمت مردم دراز کرده است.

وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل جدید گزارشگری فساد (سوت زنی) هر کدام از کارکنان دولت و همه مردم گزارشات تخلفات و فساد‌ها در زیر مجموعه وزارت امور اقتصادی داشته باشند می‌توانند، بصورت برخط در سامانه سیستم مدیریت سوت زنی وزارت اقتصاد ثبت کنید.

وی با اشاره به اینکه اطلاعات از سوی کمیته‌ای صحت سنجی می‌شود، ادامه داد: دریافت و بررسی اطلاعات گزارشگر یا سوت زن تخلفات با حفظ کامل محرمانگی و امنیت شغلی خواهد بود مگر اینکه گزارشگر فساد مایل به افشای آن باشد و در آن مورد کمک می‌کنیم که تقدیر رسانه‌ای صورت گیرد.

وزیر اقتصاد تأکید کرد: از محل عایدات سوت زنی، حداکثر ۳ درصد و تا سقف ۱ میلیارد تومان به عنوان پاداش در نظر گرفته می‌شود.

خاندوزی اعلام کرد: در همین روز‌های اول، ۸ مورد پرونده از استان‌های فارس، آذربایجان، همدان، سیستان و بلوچستان و تهران گشوده شده است.

وی افزود: بررسی‌های لازم صورت گرفته و از بین پرونده‌های اعلامی، یکی _دو مورد تأیید شده است و پاداش ۳۰ یا ۴۰ میلیون تومانی برای اطلاع دهنده این تخلفات در نظر گرفته شده که به زودی به حسابشان واریز خواهد شد.

وی در پایان گفت: اگر یک مأمور دولتی تخلف کند و یا چشم روی فساد ببندد ۸۵ میلیون ایرانی با چشم باز، اتاق شیشه‌ای برای ساختن جامعه عاری از فساد بسنده خواهد بود.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار