وضعیت قرمز کرونا در زنجان بازار و اصناف را تعطیل کرد

فرماندار زنجان گفت: با توجه به وضعیت قرمز شهرستان زنجان و بر اساس مصوبه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، بیمارستان صحرایی در زنجان برپا می‌شود.

به گزارش رصد روز، رضا عسگری از تعطیلی مجموعه صنوف ۲، ۳ و ۴ در شهرستان زنجان خبر داد و اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، مشاغل گروه یک در شهرستان زنجان شامل عرضه‌کنندگان مواد غذایی، خدمات پزشکی و دارویی، خدمات ضروری مورد نیاز شهروندان به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی امکان فعالیت دارند و در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، علاوه بر پلمب شدن به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه در وضعیت قرمز کرونایی، ادارات خدمات‌رسان شهرستان زنجان با ۵۰ درصد ظرفیت امکان خدمات‌رسانی به مردم را دارند، افزود: سایر ادارات این شهرستان، با یک‌سوم ظرفیت از پرسنل امکان فعالیت خواهند داشت.

این مسئول از تعطیل شدن همه آموزشگاه‌های شهرستان زنجان اعم از دانشگاه‌ها، مدارس، مراکز آموزش عالی و مجموعه حوزه‌های علمیه در وضعیت قرمز کرونایی خبر داد و تصریح کرد: همه اجتماعات در سطح شهر زنجان اعم از فرهنگی، اجتماعی و مذهبی (نماز‌های جمعه و جماعت) تعطیل خواهند بود.

 

فرماندار زنجان با اشاره به اینکه اکنون رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌های شهرستان زنجان به صورت بیرون‌بر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خدمات ارائه خواهند داد، گفت: آرامستان‌ها نیز بسته است و مراسم تشییع و تدفین صرفاً با حضور بستگان درجه یک و حداکثر ۱۰ نفر خواهد بود و بر اساس اعلام جرمی که مجموعه دانشگاه علوم‌پزشکی استان و مرکز بهداشت خواهند داشت، به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

عسگری از وضعیت نامناسب بیمارستان‌های شهرستان زنجان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی حاکم در زنجان، از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون چنین شرایطی را نداشته‌ایم و به شدت بحرانی است و با کمبود تخت آی. سی. یو مواجه هستیم؛ اگر به همین روش ادامه پیدا کند، شاید با کمبود تخت بیمارستانی نیز مواجه شویم.

وی در رابطه با احداث بیمارستان صحرایی در شهر زنجان، افزود: با توجه به وضعیت نامساعد شهر زنجان و پیش‌بینی وضعیت بدتر کرونایی در این شهرستان، علاوه بر استفاده از ظرفیت نقاهت‌گاه‌ها با ۱۳۰۰ تخت، بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای شهرستان، بیمارستان صحرایی برپا خواهد شد و اکنون در حال فراهم کردن مقدمات آن هستیم.

این مسئول از تعطیلی بازار زنجان خبر داد و افزود: مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری سربسته شهر زنجان تعطیل هستند و در بازار زنجان تنها مشاغل گروه یک اگر حضور داشته باشند، امکان فعالیت خواهند داشت.

فرماندار زنجان با بیان اینکه محدودیت‌های تردد شبانه در شهر‌های قرمز از ساعت ۲۲ تا ۳ صبح در استان زنجان است، خاطرنشان کرد: ورود خودرو‌های غیربومی از همه شهر‌ها به شهرستان زنجان ممنوع بوده و زنجانی‌ها نیز حق تردد به هیچ یک از شهرستان‌های استان زنجان و شهر‌های کشور را نخواهند داشت و جریمه یک میلیون تومانی خواهند شد.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

ایسنا

مطالب مرتبط

آخرین اخبار