وعده انتخاباتی قاضی‌زاده هاشمی: مشکل بورس را سه روزه حل می کنم

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: سه وکیل در کانون وکلا به صورت داوطلبانه و رایگان از حقوق زیان‌دیدگان بورس دفاع می‌کنند. ۹۰ درصد بازار دست دولت است و اگر کسی در راس دولت باشد که با مجلس و قوه قضائیه همراه باشد، ۳ روزه این موضوع پیگیری ...

به گزارش رصد روز، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نایب رئیس مجلس و کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، در یک نشست خبری شرکت کرد. گزیده‌هایی از نظرات و وعده‌های او را در ادامه می‌خوانید.

-بنده در مقام نماینده مجلس که باید پیگیر احقاق حقوق مردم باشم، باید موضوع بورس را پیگیری می‌کردم و خود من هم هیچ نفعی نمی‌برم اما به عنوان نماینده مشهد تجربه تلخی در موسسه مالی اعتباری داشتیم، مساله یک میلیون تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بود، اما در بورس با ۲۰ میلیون نفر طرف هستیم، متاسفانه می‌شود خیلی از مسائل را گفت اما وضعیت خوبی رقم نمی‌خورد.

-شکایتی تنظیم کردیم و در قوه قضاییه تشکیل پرونده دادیم و ۱۳۰ میلیارد تومان زیان پیش‌بینی کردیم، سه وکیل در کانون وکلا به صورت داوطلبانه و رایگان از حقوق زیان‌دیدگان دفاع می‌کنند و این فرآیند کمی طولانی است امیدواریم زودتر حکم شود. ۹۰ درصد بازار دست دولت است و اگر کسی در راس دولت باشد که با مجلس و قوه قضاییه همراه باشد، ۳ روزه این موضوع پیگیری می‌شود و یک سال است که مجلس و قوه قضاییه به دنبال آن است اما دولت مانع اقدامات ما می‌شود.

نظام خصوصی‌سازی درستی نداریم

-اینکه بیشتر بازار دست دولت است جای تاسف دارد نظام خصوصی‌سازی درستی نداریم.

– [در مورد دستور دولت به شرکت‌های دولتی در مورد فروش سهام] در توئیت‌هایی که زدم برخی از اسامی و شرکت‌های آن را منتشر کردم. مقام قضایی باید در این باره رسیدگی کند و این درحالی است که معاونت حقوقی بورس باید به این موضوع ورود می کرد‌. بورس سهل‌انگاری کرد و اگر اثبات شود باید با آنها برخورد شود.

می‌توانستیم زودتر واکسن تولید کنیم

-کرونا یک بیماری ویروسی نیست، اگر این بیماری ویروسی بود نوع درگیری در کشورهای مختلف یکسان بود. اما در برخی کشورها کشته‌ها زیاد و برخی کم است. نوع ابتلا و کشتار در هند با چین متفاوت است. در کشورهای انگلوساکسون انگلیس یک شیوه و کانادا و استرالیا یک جور است. کرونا یک بیماری مدیریتی و اجتماعی و مربوط به سبک زندگی است. کرونا نشان داد آینده متعلق به چه کسانی است و نیست. فارغ از وزارت بهداشت، کرونا یک مدیریت جمعی می‌خواهد. مشکل این است که مدیریت کرونا در چند ماهه اول که تعیین کننده بود در دست وزارت بهداشت بود و نباید این مدیریت در اختیار وزارت بهداشت می‌بود.

-ما چهار ما زودتر می توانستیم به واکسن برسیم ولی بروکراسی طولانی باعث شد چهار ماه عقب بیفتیم و به ازای هر دوز واکسن ۱۵ هزار، چندین دلار هزینه می‌کنیم. امروز دست دنیا باید جلوی ما دراز بود نه ما. می‌توانستیم با فروش واکسن ۲۰ میلیون دلار فروش نفت را به دست بیاوریم. کرونا واقعیت ۳ تا ۵ ساله آینده است و یک مدیریت قوی می خواهد.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط

آخرین اخبار