وعده جدید وزیر کار برای دستمزد کارگران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه دستمزد گارگران باید با تاکید بر سه جانبه گرایی تعیین می‌شود، گفت: در صورتی که نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت به اتفاق آرا برسند، در جلسه شورای عالی کار در روز دوشنبه ( فردا ۲۲ اسفندما...

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه دستمزد گارگران باید با تاکید بر سه جانبه گرایی تعیین می‌شود، گفت: در صورتی که نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت به اتفاق آرا برسند، در جلسه شورای عالی کار در روز دوشنبه ( فردا ۲۲ اسفندماه) میزان دستمزد کارگران برای سال آینده نهایی می‌شود.

به گزارش رصد روز، «سید صولت مرتضوی» روز یکشنبه در حاشیه دومین جلسه کمیته ملی برنامه تقویت کسب و کار، معیشت مرزنشینان و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مرزی، اظهار داشت: تاکید ما این است تا پایان سال تصمیم‌گیری نهایی در مورد تعیین حداقل دستمزد کارگران انجام شود.

وی افزود: کمیته دستمزد و حقوق تشکیل شده و نشست‌های چند جانبه‌ای با نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت برگزار شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتقاد از اینکه عده‌ای برداشت اشتباهی از تعیین دستمزد توسط وزیر کار دارند، گفت: بر اساس قانون دستمزد باید با تاکید بر سه جانبه گرایی تعیین شود، اما عده‌ای بر این باور هستند که وزیر کار دستور می‌دهد و دستمزد تعیین می‌شود.

مرتضوی تاکید کرد: در هر سال مقتضیات برای تعیین دستمزد متفاوت است و باید بر اساس اصل سه جانبه گری تصمیم‌گیری شود.

وی با اشاره به برگزاری دومین جلسه تقویت کسب و کارها در مناطق مرزی، گفت: در این جلسه دستگاه‌ها گزارش‌ها را اعلام کردند که در همین راستا تعدادی از بازارچه‌های مرزی ایجاد شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: مراوده و ارتباطات فرمانداران و استانداران با کشورهای مرزی تسهیل و توجه ویژه‌ای به اشتغال شده است.

مرتضوی با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی از اشتغال ایجاد شده در مناطق مرزی است، بیان کرد: بر اساس رصد سامانه اشتغال آمارها نشان از رشد ایجاد اشتغال در این مناطق دارد.

وی تاکید کرد: باید همه دستگاه‌ها دست به دست بدهند تا بستر اشتغال در مرزها و با درآمد مکفی فراهم شود.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار