پتروشیمی بوعلی سینا از عوارض بالای آلایندگی تا نبود مدرک تحصیلی مرتبط اعضای هیئت مدیره

پتروشیمی بوعلی سینا که بیش از 19 سال از فعالیت آن می گذرد هیچ از اعضای هیئت مدیره اش مدرک تحصیلی مرتبط با پتروشیمی ندارند و عوارض آلایندگی قابل توجهی را در کارنامه خود دارد.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، در شرایطی که مسئله محیط زیست خصوصا در شهرهای صنعتی تبدیل به یک چالش شده متأسفانه خلأ قانونی سبب می شود تا برخی با پرداخت عوارض آلایندگی همچنان به فعالیت ادامه دهند و این در حالیست که تأثیر این موضوع بر سلامت افراد جامعه بیش از چیزی است که تصور می شود. موضوع آلایندگی محیط زیست که این روزها با توجه به شرایط آب و هوایی حاکم بر برخی شهرها مورد توجه فعالان محیط زیستی قرار گرفته اما همچنان با پاسخهای ناهمگون روبروست و در این میان کسانی که از این مسئله بیشترین آسیب را خواهند دید مردم و به ویژه جمعیت آسیب پذیر یعنی سالمندان و کودکان هستند. پتروشیمی بوعلی سینا از جمله صنایعی است که در نه ماهه ۹۹ مقدار قابل توجهی عوارض آلایندگی پرداخت کرده است جدا از این مدرک تحصیلی اعضای هیئت مدیره آن نیز مسئله ای است که باید به آن توجه کرد.

 

بر اساس تبصره ۱ ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، واحد های تولیدی که آلاینده محیط زیست محسوب می شوند و استاندارد ها و ضوابط حفاظت از محیط زیست را رعایت نمی کنند، مشمول این عوارض خواهند شد.

 

در این باره سه سؤال مطرح است اول اینکه چرا نباید بعد از مدتها فعالیت یک واحد برای آلایندگی آن فکر چاره شود و دوم اینکه آیا پرداخت عوارض آلایندگی اثرات ناشی از چنین فعالیتی را کاهش می دهد؟ سوم اینکه افرادی که از این جهت دچار آسیب جسمانی شدند باید به کجا شکایت کنند؟ 

 

حفاظت از محیط زیست حفاظت از ثروت واقعی کشور است بدون شک کشور ما با چنین اقلیمی در دنیا یک موقعیت زیست بومی منحصر بفرد را تشکیل می دهد که این بی توجهی ها تبعات جبران ناپذیری برایش رقم خواهد زد. از مدیران پتروشیمی بوعلی سینا هم انتظار می رود تا هرچه زودتر در خصوص رفع این مشکل اقدام کنند تا در شرایطی که کرونا خطر بسیاری جدی برای سالمندان و قشر آسیب پذیر جامعه این فعالیتها مزید بر علت نشود تا با این تعامل اولا زحمت کادر درمان بشتر نشود دوما به این واسطه حقی از کسی تضییع نشود.

 

لازم به ذکر است پتروشیمی بوعلی سینا در ۹ ماهه سال جاری ۱۳۵ میلیارد و ۷۴۲ میلیون ریال عوارض آلایندگی پرداخت کرده است.

 

 

 

مدرک تحصیلی اعضای هیئت مدیره 

 

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کرد مدرک تحصیلی اعضای هیئت مدیره این شرکت پتروشیمی است با بررسیهای صورت گرفته مشخص می شود که هیچ یک از اعضای هیئت مدیره مدرک تحصیلی مرتبط با پتروشیمی ندارند و این ابهام بزرگی را ایجاد خواهد کرد. این موضوع برای واحد که بیش از ۱۹ سال از مدت فعالیتآن می گذرد جالب به نظر نمی اید. مضافاً اینکه کم نیستند جوانان تحصیلکرده و متخصص صنایع پتروشیمی که بتوانند در هیئت مدیره چنین شرکتهایی از وجودشان بهره برد.

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار