پتروشیمی مارون و ابهام در تعیین پاداش ۹۵۰ میلیون تومانی اعضای هیئت مدیره + سند

اینکه فرآیند تعیین چنین رقمهایی چیست و با چه ساز و کاری تعیین می شود که هرسال رقم مشترکی تکرار شده موضوعی است که دوست داریم پاسخ آن را از عبدالمجید محمدی مدیرعامل این شرکت پتروشیمی بشنویم. 

به گزارش اختصاصی رصد روز ، هزینه های مرتبط با پخش پتروشیمی و پالایشگاهی از دو جهت در اقتصاد کشور حائز اهمیت است. اول اینکه ماهیت فعالیت این بخشها در اقتصاد با توجه به وابستگی بیش از حد کشور به این صنایع می تواند سبب ایجاد فرصت ها و یا از دست دادن آنها باشد دوم اینکه به اذعان بسیاری از کارشناسان شفافیت سیستمی خوبی در این حوزه مشاهده نمی شود. این عدم شفافیت از خوراک پتروشیمی ها تا قیمت گذاری محصولات را شامل می شود. یکی دیگر از موضوعاتی که در اترابط با پتروشمی های کشور می توان مطرح کرد ضعف در تنوع محصولات پتروشیمی و صنایعی است که در حوزه های پائین دستی نفت مشغول به فعالیت هستند همه این موارد بدون شک می تواند در هایت به ساز و کار صادرات و فروش داخلی آسیب برساند.

 

پتروشیمی مارون از جمله واحدهایی که اگرچه در صورتهای مالی عملکرد رضایت بخشی در بحث صادرات داشت اما در موضوع فروش داخلی با کاهش نسبت به شش ماهه ۹۸ روبرو بود. این شرکت پتروشیمی که از ۵ نفر اعضای هیئت مدیره اش تنها دو نفر تحصیلات مرتبط با شیمی دارند عبدالمجید محمدی را به عنوان مدیرعامل خود می بیند. احتمال حضور رضا مهدوی پور عضو هیئت مدیره این پتروشیمی در بین اعضای هیئت مدیره هلدینگ خلیج فارس در اواخر سال قبل با واکنش هایی همراه بود که در نهایت این کار صورت نکرفت.

 

اما چیزی که در حال حاضر در مورد  پتروشیمی مارون  میتوان مطرح کرد تعیین پاداش ۹۵۰ میلیون تومانی برای اعضای هیئت مدیره این شرکت پتروشیمی است. هرچند که مسئله تعیین پاداشها برای اعضای هیئت مدیره امری طبیعی است اما حساسیت موضوع زمانی بیشتر می شود که می بینیم در سه سال گذشته برای اعضای هیئت مدیره ۹۰۰ میلیون پاداش در نظر گرفته شده بود.

 

 

اینکه فرآیند تعیین چنین رقمهایی چیست و با چه ساز و کاری تعیین می شود که هرسال رقم مشترکی تکرار شده موضوعی است که دوست داریم پاسخ آن را از عبدالمجید محمدی مدیرعامل این شرکت پتروشیمی بشنویم.

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار