پترول در هفت روز بیش از ۴۸ هزار میلیارد ریال از ارزشش کاسته شد + سند

بسیاری از کارشناسان بورس معتقدند که هرچه سهم شناور کمتر باشد نماد کمتر دچار رفتار هیجانی خواهد شد و یا به عبارت دیگر با یک مثبت کسی در صف خرید و با یک منفی کسی در صف فروش نمی رود اما با نگاهی گذرا بر اتفاقت چند وقت اخیر بورس شاید لازم باش...

به گزارش اختصاصی رصد روز ،  گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان یا پترول که با ۲۵ میلیارد برگه سهام در بازار دوم بورس فعالیت میکند ۲۶ درصد سهم شناور دارد. یعنی ۷۴ درصد از سهام آن در اختیار سهامداران حقوقی است بنابراین اتفاقات مهمی توسط آنها برای سهم رقم خواهد خورد.

 

بسیاری از کارشناسان بورس معتقدند که هرچه سهم شناور کمتر باشد نماد کمتر دچار رفتار هیجانی خواهد شد و یا به عبارت دیگر با یک مثبت کسی در صف خرید و با یک منفی کسی در صف فروش نمی رود اما با نگاهی گذرا بر اتفاقت چند وقت اخیر بورس شاید لازم باشد که این معادله کمی تغییر کند.

 

گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان که در صورتهای مالی ۶ ماهه منتهی به پایان آبان سال جاری ۷۰ درصد سود انباشته خود را از دست رفته می بیند در بازار بورس با نماد پترول نیز روزهای پر فراز و نشیبی را سپری می کند. شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس که ۷۰ درصد مالکیت این شرکت را در اختیار دارد هرچند که تعداد سهام خود را از ۱۳ میلیارد و ۹۳۵ میلیون در اواسط شهریور به ۱۴ میلیارد و ۱۲ میلیون در دی ماه رسانده اما شرکت سرمایه گذاری مدبران اقتصاد ، مدیریت  توسعه سرمایه گروه پتروشیمی ایرانی و گروه مالی بانک ملت کاملا منفعلانه عمل کردند. BFMصندوق سرمایه گذاری دیگر سهامدار این شرکت نیز اگرچه تعداد سهام خود را افزایش داده اما این موضوع هم نتوانست جلوی روند نزولی نماد پترول در بابازار سرمایه را بگیرد.

 

این موضوع باعث شده تا حالا نماد پترول به فاصله هفت روز بیش از ۴۸ هزار میلیارد ریال از ارزش بازار خود را از دست دهد. این نماد که در تاریخ ۲۲ دی ماه ۲۷۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال ارزش داشت در پایان معاملات دیروز ارزشش به ۲۲۶ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال رسید که این موضوع ریزش قابل توجهی را نشان می دهد.

 

 

این شرکت که از زیرمجموعه های پتروشیمی خلیج فارس است برای نجات از شرایط فعلی به همت بیشتری از سوی بزرگترین سهامدار خود نیاز دارد تا از ریزش بیشتر ارزش خود جلوگیری نماید.

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار