پرداخت بیش از ۳۷۲ هزار وام ازدواج در سال ۱۴۰۱

بانک‌های دولتی از ابتدای امسال تا 9 شهریور ماه 372 هزار و 637 فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت کردند که بیش از 35 هزار فقره از این تسهیلات در هفته دولت پرداخت شد.

به گزارش رصد روز، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، بانک‌های دولتی از ابتدای امسال تا ۹ شهریور ماه ۳۷۲ هزار و ۶۳۷ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت کردند که بیش از ۳۵ هزار فقره از این تسهیلات در هفته دولت پرداخت شد.

۱۲ بانک دولتی در ۵ ماهه نخست امسال مجموعا ۳۳۴ هزار و ۱۹۹ تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به ارزش ۴۶ هزار و ۶ میلیارد تومان پرداخت کردند.

بر این اساس دربازه زمانی اول فروردین تا ۲۹ مرداد ماه امسال به ترتیب بانک های ملی ایران با ۶۸ هزار و ۴۰ فقره تسهیلات به ارزش ۹ هزار و ۳۹۱میلیارد تومان، بانک ملت با ۶۳ هزار و ۱۹۳ فقره تسهیلات به ارزش ۸ هزار و ۶۶۱ میلیارد تومان و تجارت با ۵۷ هزار و ۹۸۵ فقره تسهیلات به ارزش ۸ هزار و ۱۲۵ میلیارد تومان بیشترین تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را پرداخت کردند.

همچنین تعداد تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج اعطایی از ۲۹ مرداد ماه تا ۹ شهریور ۳۸ هزار و ۴۳۸ فقره به مبلغ ۵ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان بود که بنا بر اعلام معاون بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزیر اقتصاد ۳۵ هزار فقره تسهیلات در هفته دولت اعطا شده است.

در بازه زمانی ۲۹ مرداد ماه تا ۹ شهریور ماه مقارن با هفته دولت، بانک ملی با ۷ هزار و ۳۸۷ فقره تسهیلات به ارزش یک هزار و ۲۸ میلیارد تومان ، بانک ملت با ۷ هزار و ۳۴۰ فقره ستهیلات به ارزش یک هزار و ۲۴ میلیارد تومان و  بانک صادرات ایران با ۷ هزار و ۳۲۸ فقره تسهیلات به ارزش یک هزار و ۱۱ میلیارد تومان بیشترین تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواجی بود که به زوج های جوان پرداخت کردند.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار