پرداخت وام ازدواج، اولویت نخست بانک مرکزی است

بانک مرکزی موظف است، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ عقد ازدواج آنها بعد از تاریخ یکم فروردین ماه سال ۹۷ است و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند با اولویت نخست پرداخت کند.

به گزارش رصد روز ، لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ امروز (چهارشنبه) توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به مجلس تقدیم شد، براساس تبصره ۱۶ این لایحه، بانک مرکزی موظف است به منظور حمایت از ازدواج جوانان از محل پس‌انداز و جاری قرض الحسنه نظام بانکی، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ عقد ازدواج آنها بعد از تاریخ یکم فروردین ماه سال ۹۷ است و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند با اولویت نخست پرداخت کند.

تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌ها در سال ۱۴۰۰ رقم ۵۰۰ میلیون ریال با بازپرداخت هفت ساله با اخذ یک ضامن معتبر و سفته است.

شرایط سنی متقاضیان دریافت وام، حداکثر یک ماه پس از ابلاغ این قانون به پیشنهاد مشترک وزارت ورزش و جوانان و بانک مرکزی تهیه و به تصویب هیات وزیران می رسد.

لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ امروز (چهارشنبه) توسط «حسینعلی امیری» معاون پارلمانی رییس جمهوری، با سقف ۲۴۰۰ هزار میلیارد تومان  به مجلس شورای اسلامی ارایه شد.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

ایرنا

 

مطالب مرتبط