پرداخت ۲۸۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش خصوصی توسط بانک رفاه کارگران طی ۱۸ ماه

بررسی ها نشان میدهد که بانک رفاه کارگران طی سال قبل یک میلیون و ۳۶ هزار و ۸۸۲ میلیارد ریال تسهیلات به بخش خصوصی اعطاء کرده و در ۶ ماهه نخست سال جاری نیز این بخش موفق به دریافت ۳۹۲ هزار و ۷۷۸ میلیارد ریال تسهیلات از بانک رفاه شده است به گز...

بررسی ها نشان میدهد که بانک رفاه کارگران طی سال قبل یک میلیون و ۳۶ هزار و ۸۸۲ میلیارد ریال تسهیلات به بخش خصوصی اعطاء کرده و در ۶ ماهه نخست سال جاری نیز این بخش موفق به دریافت ۳۹۲ هزار و ۷۷۸ میلیارد ریال تسهیلات از بانک رفاه شده است

به گزارش اختصاصی رصد روز، وابستگی به اقتصاد نفتی و نوسان شدید بخشهای اقتصادی لزوم نقش آفرینی بخش خصوصی برای مرتفع کردن این دو چالش را بیش از هر زمانی برجسته می کند. انقباض بخش خصوصی در سالهای اخیر که متأثر از جریان درآمدهای نفتی است عملاً سرعت حرکت به سمت اصل ۴۴ قانون اساسی را با کندی همراه کرده آن هم در شرایطی که برای توسعه زیرساختهای اقتصادی کشور خصوصاً در بخش صنعت نیازمند حضور یکپارچه بخش خصوصی هستیم.

یکی از مهمترین دغدغه های صاحبان کسب و کار و مدیران تولیدی دریافت تسهیلات بانکی است. به گفته برخی از فعالان بخشهای خصوصی و اتاق های بازرگانی دریافت تسهیلات بخش خصوصی از نظام بانکی دارای موانعی است که آسیب های زیادی را وارد می کند البته نباید این مسئله را فراموش کرد که بانک ها جهت رعایت انضباط مالی و همچنین پرداخت تسهیلات به افراد حقیقی باید نسبت به بهبود مطالبات غیرجاری خود اقدامات عاجلی انجام دهند که در این راستا برخی از شرکتهای بخش خصوصی از حیث انتفاع دریافت تسهیلات با محدودیت مواجه می شوند. با همه این مواردی که گفته شد بررسی ها نشان می دهد که رویکرد شبکه بانکی کشور در در مقابل بخش خصوصی رویکرد تعاملی است و بررسی گزارشات مالی برخی بانکها از شرایط مطلوب دریافت تسهیلات بخش خصوصی خبر میدهد.

بانک رفاه کارگران که جمعیت قابل توجهی از کارگران کشور را تحت پوشش خدمات بانکی دارد در تعاملی نزدیک با بخش خصوصی اثرگذاری قابل توجهی در تولید منابع مولد و ایجاد سرمایه در گردش داشته و از این منظر یکی از بانکهای برتر کشورست.

بررسی ها نشان میدهد که بانک رفاه کارگران طی سال قبل یک میلیون و ۳۶ هزار و ۸۸۲ میلیارد ریال تسهیلات به بخش خصوصی اعطاء کرده و در ۶ ماهه نخست سال جاری نیز این بخش موفق به دریافت ۳۹۲ هزار و ۷۷۸ میلیارد ریال تسهیلات از بانک رفاه شده است. گفتنیست بخش دولتی نیز طی شش ماهه مذکورمبلغ ۲۵ هزار و ۶۷۶ میلیارد ریال از بانک رفاه کارگران تسهیلات دریافت کرد.

حمایت از دو بخش خصوصی و دولتی و نیز پوشش مناسب خدمات بانکی برای کارگران کشور که جامعه آماری قابل توجهی را تشکیل می دهند سیاست گذاری منابع مالی در این بانک را به نحو مطلوبی گزارش می دهد. بررسی هزینه مطالبات مشکوک الوصول بانک رفاه حاکی از آنست که علیرغم گستردگی تسهیلات اعطایی این بانک به دو بخش خصوصی و دولتی شاهد انضباط خوبی در بازگشت سرمایه به بانک هستیم.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط