پروتکل‌ های بهداشتی سفر در دوران کرونا تغییر کرد

بر اساس پروتکل جدید مسافرت تنها مسافرانی می‌توانند از حمل‌ونقل عمومی برای مسافرت استفاده کنند که کارت واکسن یا نتیجه منفی آزمایش PCR با مدت ۷۲ ساعت را ارایه دهند.

به گزارش رصد روز، داریوش باقر جوان اظهار کرد: با توجه به گسترش و سرعت واکسیناسیون در کشور، پروتکل‌های جدیدی با چند تغییر نسبت به گذشته ابلاغ شده و مابقی دستورالعمل‌ها مانند گذشته است که می‌توان به محلول پاشی برای ضدعفونی و گندزدایی در ناوگان و پایانه‌های مسافری، ارایه بسته‌های بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی، ضرورت استفاده از ماسک در حین سفر و… اشاره کرد.

 وی افزود: افزایش ظرفیت پذیرش مسافر یکی از تغییراتی است که در سفرهای برون شهری (اتوبوس، مینی‌بوس و سواری‌های کرایه پلاک عمومی) رخ داده است. به عنوان مثال در ناوگان اتوبوسی با شرط داشتن تهویه مناسب تا ۸۰ درصد ظرفیت اتوبوس قابل افزایش بوده و در صورتی که واکسیناسیون به ۸۰ درصد برسد این ظرفیت به ۱۰۰ درصد هم خواهد رسید.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: سقف اتوبوس‌های بین شهری دو دریچه دارد و در صورتی که راننده بتواند این دو دریچه را در حالتی قرار دهد که تهویه مناسب هوا انجام شود، می‌تواند ظرفیت پذیرش مسافر را تا ۸۰ درصد افزایش دهد اما سایر شرایط و پروتکل‌های بهداشتی همچنان پا برجاست و بر رعایت دقیق و درست آن نظارت خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: این پروتکل‌ها در دیگر ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون شهری مانند ناوگان مینی‌بوس و سواری‌های کرایه پلاک عمومی نیز به دقت اجرا خواهد شد و از همه مردم می‌خواهیم اگر به تخلفی در حوزه رعایت پروتکل‌های بهداشتی برخورد کردند ما را از طریق پایگاه اینترنتی، تلفن گویای ۱۴۱ یا سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ مطلع کنند تا به سرعت با متخلفان برخورد کنیم.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار