با افزایش 9 درصدی سود هرسهم در مقایسه با نه ماهه 1402؛

پرچمداری نماد وبملت با قرارگیری در جمع بالانشین های گروه بانکی

بررسی ها نشان می دهد که با وجود نوسانات بی سابقه بازار سرمایه در چند وقت اخیر سود هرسهم نماد وبملت با افزایش همراه بوده که این موضوع را باید در راهبرد مدیریتی این بانک در بزرگترین بازار پولی مالی کشور جستجو کرد.

به گزارش اختصاصی رصد روز، سودآفرینی نمادهای بانکی با توجه به جایگاه این گروه معاملاتی در بازار سرمایه از جهات مختلفی دارای اهمیت است. واقعیت این است که با توجه به عدم تحقق وعده های دولت در خصوص حمایت از بازار سرمایه موجی از بی اعتمادی را در بزرگترین بازار پولی مالی کشور شاهد هستیم که این موضوع باعث خروج حجم قابل توجهی از نقدینگی از بازار بورس شده هرچند که در چنین شرایطی شاهد نمایش قابل قبول برخی نمادهاهستیم که می تواند امید و اعتماد را در بازار سرمایه احیاء کند.

نمادهای بانکی از جمله مهمترین نمادهای بازار سرمایه هستند که بررسی روزانه شاخص کل نشان از تأثیرگذاری آنها بر روند بازار سرمایه دارد و هر موجی از سوی این نمادها ورق بازی را در بورس تغییر می دهد. توانمندی بانکها در درآمدزایی از جهت میزان مشارکت در طرحهای بزرگ و ملی، ایفای نقش حمایتی از صاحبان مشاغل و تولید کنندگان، ایجاد سرمایه در گردش، ظرفیت افزایش درآمدهای عملیاتی و جذب سپرده همچنان نمادهای بانکی جزو نمادهای جذاب بازار سرمایه قرار می دهد.

وبملت امید را در بازار سرمایه احیاء می کند

آنچه که بیش از هر موضوعی نمادهای بانکی را برای فعالان بازار سرمایه قابل توجه می نماید ضریب نفوذ شبکه بانکی در صنایع مختلف است به عبارت روشنتر بانکهای کشور با هر میزان از مشارکت در بخشهای مختلف صاحب انتفاع هستند که خلق سرمایه در گردش مهمترین نتیجه ایست که حاصل می شود.

بانک ملت که با نماد وبملت در بازار اول بورس فعالیت می کند در نه ماهه ۱۴۰۲ به ازای هر سهم ۷۷۶ ریال سود محقق کرد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ رشد ۱۱۹ درصدی را گزارش می کند. با ریزش های اخیر و بی سابقه شاخص بورس که سبب شد حجم و میزان معاملات در این بازار به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کند میزان سود گروههای مختلف معاملاتی تحت تأثیر قرار گرفت به طوریکه بررسی میزان سود هر سهم نمادهای مختلف در آخرین گزارشات مالی و حال حاضر با کاهش همراه شده اما با این وجود نیز نماد وبملت نه تنها کاهش را در میزان سود هرسهم تجربه نکرد بلکه در مقایسه با نه ماهه سال گذشته شاهد افزایش سود هرسهم این نماد هستیم.

نتایج حاکی از آنست که سود هر سهم نماد وبملت در حال حاضر ۸۴۲ ریال است که رشد ۹ درصدی آن در مقایسه با پایان آذرماه سال گذشته نشان از استمرار رشد شاخصهای تعیین کننده در این بانک دارد.

نماد وبملت علاوه بر اینکه با تحقق رشد سود هرسهم همچنان یکی از تأثیرگذارترین نمادهای بازار سرمایه از جهت اثرگذاری بر شاخص کل نشان می دهد بلکه با این نتیجه جزو ۴ نماد برتر گروه بانکی قرار گرفت تا اردوگاه سهامداران این بانک همچنان با امید نمایش نماد متبوعشان در بازار سرمایه را نظاره گر باشند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

منبع : رصد روز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار