بازدهی و نقدشوندگی ” نماد وبملت ” به ۱۱۹ درصد در یکسال گذشته رسید

بررسی ها نشان می دهد که بازدهی و نقدشوندگی نماد وبملت در یکسال گذشته به 119 درصد رسیده و این در حالیست که اگر بازار سرمایه در شرایطی مطلوب قرار داشت قطعاً نتایج بهتری از این نماد را شاهد بودیم.

به گزارش رصد روز،” نماد وبملت ” در بین گروه بانکی و در پورتفوی فعالان بورسی همواره جزو نمادهایی محسوب می شود که به لحاظ شرایط بنیادی در وضعیت مطلوبی قرار دارد. نگاهی به آمار و ارقام ارائه شده در گزارشات مالی بانکهای بورسی به خوبی نشان می دهد که تراز بانک ملت در بسیاری از شاخصها در شبکه بانکی سرآمدست و همین مسئله اعتماد عمومی به نماد وبملت را در بالاترین سطح قرار داده است. هرچند که برخی کارشکنی ها در موضوع بازار سرمایه اقبال مردم به بزرگترین شبکه پولی مالی کشور را کاهش داده اما به عقیده بسیاری از کارشناسان با تدوین برنامه ای جامع در بورس می توان اعتماد از دست رفته را به این بازار برگرداند و در نتیجه شاهد شکوفایی ظرفیت های پنهان بازار سرمایه باشیم.

“وبملت” فعالان بازار سرمایه را امیدوار نگه خواهد داشت

کسب بالاترین میزان درآمدزایی، مشارکت مؤثر در طرحهای توسعه ای، نقش آفرینی در حوزه مسئولیتهای اجتماعی و خلق سود از جمله فاکتورهاییست که نمایش بانک ملت در شبکه بانکی را مورد توجه فعالان و منتقدان قرار داده و اتخاذ چنین سیاستی نتایج آتی خود را در بازار سرمایه بر نماد وبملت نشان داد.

در حالیکه وضعیت پرنوسان بازار سرمایه طی یکی دو سال گذشته  موجی از انتقادات و گلایه ها را منجر شده و سرمایه  بسیاری از سهامداران با کاهش زیاد وضعیت خروج پول حقیقی را در شرایط اورژانسی در بازار سرمایه قرار داده رشد بانک ملت در گزارشات مالی باعث شده تا نماد وبملت شرایط خوبی را گزارش کند.

بررسی ها نشان می دهد که بازدهی و نقدشوندگی نماد وبملت در یکسال گذشته به ۱۱۹ درصد رسیده و این در حالیست که اگر بازار سرمایه در شرایطی مطلوب قرار داشت قطعاً نتایج بهتری از این نماد را شاهد بودیم.

اولین بانک بزرگ بورسی کشور که به زودی افزایش سرمایه ۱۴۱ درصدی را عملیاتی می کند نسبت قیمت به سودآوری خوبی را در بازار سرمایه دارد بطوریکه در حال حاضر نسبت P/E  آن ۲.۹۳ گزارش می شود و P/E  گروه بانکی نیز ۳.۸۹ است و این مسئله جذابیت بیشتری را در نماد وبملت ایجاد می کند.

گفتنیست ارزش بازار نماد وبملت از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در شروع سال به بیش از ۱۶۰ هزار میلیارد تومان در ۲۵ آذرماه ۱۴۰۲ رسیده که نشان از پتانسیل بالای آن برای انتفاع سهامداران دارد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار