پوریا عالمی بین ۳۰ جوان برگزیده اتاق بین المللی جوانان

هفته گذشته دبیرخانه اتاق بین المللی جوانان (JCI) اعلام کرد که از بین 600 جوان کمتر از 40 سال که از سوی 125 کشور معرفی شده بودند 30 نفر به مرحله نهایی برنامه تویپ راه پیدا کردند که پوریا عالمی از ایران یکی از افراد این لیست است.

به گزارش رصد روز، هفته گذشته دبیرخانه اتاق بین المللی جوانان (JCI) اعلام کرد که از بین ۶۰۰ جوان کمتر از ۴۰ سال که از سوی ۱۲۵ کشور معرفی شده بودند ۳۰ نفر به مرحله نهایی برنامه تویپ راه پیدا کردند که پوریا عالمی از ایران یکی از افراد این لیست است.
هر ساله اتاق بین‌­المللی جوانان(JCI)، ۱۰ جوان برجسته ۱۸ تا ۴۰ سال که توانسته‌اند مأموریت JCI را به روش های گوناگون به انجام برسانند را با هدف شناسایی این جوانان، ترویج فرهنگ رهبری در مسئولیت‌های اجتماعی در جهان انتخاب می‌کند. این برگزیدگان به الگویی برای سایر جوانان بدل شده و داستان‌های کشف، عزم و نبوغ آنها الهام بخش سایرین بوده تا به رهبران بهتری تبدیل شده، جوامع بهتری ایجاد کرده و برای ایجاد تأثیر پایدار اقدام کنند. این رویداد به صورت محلی، ملی و بین‌المللی اداره می‌شود.
از سال ۱۹۸۳، JCI بیش از ۳۰۰ نفر از ۵۷ کشور را به جهان معرفی کرده است. معیار اصلی JCI برای انتخاب جوانان برتر، اثرگذاری اجتماعی و الهام بخشی فرد برای جامعه و انسان‌ها است.
پوریا عالمی در سال ۱۳۷۹ در حالی که در کلاس سوم دبیرستان تحصیل می‌کرد همکاری رسمی خود را موسسه فرهنگی گل‌آقا به عنوان کتابدار و نویسنده آغاز کرد. او فعالیت مطبوعاتی خود را همین سال با روزنامه نوروز و روزنامه همشهری و مجله گل‌آقا آغاز کرد. حرفهٔ اصلی او در دوره‌ٔ فعالیت مطبوعاتی ستون‌نویسی طنز برای روزنامه‌ها و مجلات بود. برخی از این ستون‌ها آن‌قدر مشهور شدند که بعدها به صورت کتاب به فروش رسیدند.
مهر سال ۹۸ عالمی به صورت رسمی از عالم رسانه خداحافظی کرد و اکنون به عنوان کارآفرین در حوزه کودکان و نوجوانان فعالیت می کند. اولین اپلیکیشن موبایلی قصه کودکان به نام آی قصه را تاسیس کرد و پس از آن رادیو گوشه به عنوان یک پادکست که مخاطبان آن بییشتر نوجوانان هستند را راه اندازی کرد.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار