پیام تشکر وزیر سابق از فعالان اقتصادی و مدیران و کارآفرینان

به گزارش رصد روز،سیدرضا فاطمی امین در پیامی از همه فعالان صنعتی، معدنی، تجاری، کارآفرینان و کارگران، مدیران و کارکنان وزارت صمت در دوره ۲۰ماهه تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت تقدیر و تشکر کرد.  متن پیام وزیر سابق صمت به‌شرح زیر است: همکاران...

به گزارش رصد روز،سیدرضا فاطمی امین در پیامی از همه فعالان صنعتی، معدنی، تجاری، کارآفرینان و کارگران، مدیران و کارکنان وزارت صمت در دوره ۲۰ماهه تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت تقدیر و تشکر کرد.

 متن پیام وزیر سابق صمت به‌شرح زیر است:

همکاران گرامی وزارت صنعت، معدن و تجارت، مدیران محترم صنعتی، معدنی، تجاری و صنفی، کارگران و کارکنان خدوم تولید و تجارت، مردم عزیز ایران، خداوند متعال فرصتی به این‌جانب داد تا ۲۰ ماه بتوانم در خدمت تولید و تجارت ایران باشم، در این فرصت تمامی ظرفیت‌های خود را به‌کار گرفتم تا این فرصت گران‌بها هدر نرود، تلاش‌های گسترده‌ای انجام شد و نقص‌هایی نیز در کار بود؛ اما خدا به کار همه ما برکت داد و دستاوردهای ارزشمندی حاصل شد.

رشد بخش صنعت در ۹ماهه سال ۱۴۰۱ به ۸ درصد و بیش از ۲ برابر نرخ رشد اقتصادی کل کشور (۳.۷ درصد) رسید، در حالی که این شاخص در سال ۱۴۰۰ در همین مدت ۳ درصد بود و کمتر از رشد اقتصادی کل کشور بود. رشد بخش معدن در ۹ماهه سال ۱۴۰۱ به ۲.۹ درصد رسید در حالی که در سال ۱۴۰۰ در همین مدت منفی یک درصد بود.

تشکیل سرمایه در ماشین‌آلات در سه فصل مستمر سال ۱۴۰۱ رشد داشته در ۹ماهه سال ۱۴۰۱ به ۱۹.۷ درصد رسید. نرخ رشد تشکیل سرمایه در فصل سوم سال ۱۴۰۱ نیز به ۲۸.۳ درصد رسید که از سال ۱۳۹۱ تاکنون سابقه نداشته، ضمن اینکه رشد مستمر این شاخص در ۱۰ فصل و از فصل دوم سال ۱۳۹۹ تاکنون نیز طی دهه اخیر بی‌سابقه بوده است.

طی دهه گذشته، روند تولید و سرمایه‌گذاری، شرایط نامطلوب و ناپایداری داشته و از سال ۱۳۹۷، تورم بالاتر از ۳۰ درصد (۳ سال بالاتر از ۴۰ درصد) بوده است، بنابراین نتایج حاصله در سال ۱۴۰۱ جبران‌کننده کل کاستی‌های دهه گذشته نبوده و در زندگی همه مردم ملموس نیست. روند رشد تولید، سرمایه‌گذاری و کاهش تورم باید به‌صورت مستمر و در یک دوره گذار ادامه داشته باشد تا ضمن جبران کامل کاستی‌ها، نتایج آن در همه بخش‌های جامعه ملموس شود.

مسئله اصلی کشور در دهه گذشته تولید بوده است و راه‌حل مسائل امروز ما نیز تولید است. ان‌شاءالله مهار تورم و روند رشد تولید در بخش صنعت،‌ معدن و تجارت در دولت مردمی تداوم خواهد داشت و زندگی عموم مردم عزیز ایران را بهبود خواهد داد.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار