پیش‌بینی عجیب مدودف رئیس‌جمهور سابق روسیه از قیمت ۵ هزاریورویی گاز در اتحادیه اروپا

رئیس‌جمهور سابق روسیه طی اظهاراتی پیش‌بینی کرد که قیمت گاز در اتحادیه اروپا تا پایان سال جاری میلادی جهش زیادی خواهد داشت و به رقم عجیب ۵۰۰۰ یورو به‌ازای هر هزار مترمکعب خواهد رسید.

به گزارش رصد روز، رئیس‌جمهور سابق روسیه طی اظهاراتی پیش‌بینی کرد که قیمت گاز در اتحادیه اروپا تا پایان سال جاری میلادی جهش زیادی خواهد داشت و به رقم عجیب ۵۰۰۰ یورو به‌ازای هر هزار مترمکعب خواهد رسید.

 دیمیتری مدودف، رئیس جمهور سابق روسیه طی اظهاراتی پیش‌بینی کرد که قیمت گاز در اتحادیه اروپا تا پایان سال جاری میلادی جهش زیادی خواهد داشت و به رقم عجیب ۵۰۰۰ یورو به‌ازای هر هزار مترمکعب خواهد رسید.

مدودف در کانال تلگرامی خود خطاب به سران کشورها و دولت‌های اتحادیه اروپا نوشت: با توجه به افزایش قیمت گاز به ۳۵۰۰ یورو در هر هزار مترمکعب، من موظف هستم قیمت پیش‌بینی‌شده را تا پایان سال ۲۰۲۲ به ۵۰۰۰ یورو افزایش دهم.

مدودف که در زمان حاضر معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه است، در پایان این پیام نوشت: با سلام و احترام.
وی همچنین یک تابلوی نقاشی غم‌انگیز به‌نام “گاز در دوردست” را که اثر واسیا لوژکین، هنرمند بدوی‌گرای مدرن روسیه است به اشتراک گذاشت.

مدودف پیش از این در هفته جاری میلادی گفته بود که قیمت گاز در اتحادیه اروپا تا پایان سال ۲۰۲۲ می‌تواند به ۴۰۰۰ یورو در هر هزار مترمکعب برسد.

روز جمعه، قیمت معاملات نقدی گاز طبیعی در اروپا همچنان به افزایش خود ادامه دادند و قراردادهای آتی سپتامبر در هاب TTF در هلند به حدود ۳۵۰۰ دلار در هر هزار مترمکعب جهش کرد، که بیشترین رقم را از سال ۱۹۹۶ نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، افزایش هفتگی قیمت گاز در این مرکز معاملات نزدیک به ۱۰۰۰ دلار یا ۴۰ درصد بود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار