پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۶ تیر ۱۴۰۰

نایب رئیس اتحادیه طلا از افزایش ۱۷ دلاری انس از هفته گذشته خبر داد و عقیده دارد قیمت‌ها در بازار طلا و سکه تا دوشنبه در همین محدوده پیش می‌رود.

به گزارش رصد روز، پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۶ تیر ۱۴۰۰ . در بازار امروز، انس جهانی طلا با افزایش همراه بود و به ۱۷۸۲ دلار رسید. قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امروز با قیمت یک میلیون و ۵۰ هزار تومان ثبت شد.

انس جهانی طلا در جریان یک هفته گذشته حدود ۱۷ دلار افزایش را ثبت کرد. قیمت طلا و سکه در جریان بازار امروز با شروع معاملات هفته جدید، در کنار افزایش نرخ ارز و انس جهانی با افزایش همراه بود و قیمت سکه حدود ۱۸۰ هزار تومان افزایش را ثبت کرد.

محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا  به افزایش ۱۷ دلاری انس جهانی نسبت به هفته گذشته اشاره کرد و توضیح داد: در جریان بازار امروز انس جهانی طلا و نرخ ارز در بازار آزاد با افزایش همراه بود و همین مساله موجب افزایش قیمت سکه و طلا در بازار امروز (شنبه) نسبت به آخرین نرخ پنجشنبه شد.

کشتی‌آرای درباره شرایط  موجود در بازار طلا اینگونه توضیح داد که بعد از گذشت یک هفته از انتخابات روند عادی بیش‌تر و بیش‌تر به بازار برگشته است و معاملات به شکل معمول خودش برگشته است.

او در ادامه درباره وجود عرضه و تقاضا در بازار گفت و از شکل گیری هم عرضه و هم تقاضا در بازار طلا و سکه خبر داد. معاملات امروز در بازار نشان داد که افزایش قیمت‌ها مانعی برای داد و ستذ=دها نبود و عرضه و تقاضا به شکل طبیعی شکل گرفت.

به عقیده نایب رئیس اتحادیه طلا به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی، قیمت‌ها در بازار طلا تا دوشنبه تغییری نخواهد نداشت.

حرکت صعودی سکه پشت خط‌های معاملاتی

حرکت صعودی فلز گران بهای داخلی از بعدازظهر روز جمعه شروع شد. در واقع فلز گران بهای داخلی که روز سه‌شنبه گرفتار موج نزولی شده بود، روز جمعه با بالا رفتن فعالیت خریداران مواجه شد و این فلز گران بها از کانال ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان وارد کانال ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان شد. به گفته فعالان، رشد قیمت سکه در پشت خط تحت تاثیر صعود قیمت دلار بود. در واقع سکه بازان زمانی که مشاهده کردند، دلار با قدرت به بالای محدوده ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومان نفوذ کرده است، جسارت بیشتری کردند و از حالت فروشنده روز پنجشنبه خارج شدند.

با این حال،‌ قیمت سکه برای اینکه در جاده صعودی قرار بگیرد، نیاز دارد که اسکناس آمریکایی رشد بیشتری را تجربه کند. قیمت طلا دیشب نتوانست بالای محدوده هزار و ۷۸۰ دلار قرار بگیرد. این موضوع موجب می‌شود که افزایشی های بازار سکه امید چندانی به بازار طلا نداشته باشند و تمرکز خود در ۲ روز ابتدای هفته را روی روند بازار دلار بگذارند.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

تجارت نیوز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار