پیش بینی بازار بورس فردا ۱۳ تیر ۱۴۰۰

روند بازار سرمایه در روزهای گذشته مثبت بوده و شاخص کل کانال یک میلیون و ۲۵۰ هزار واحد را رد کرده است. پیش‌بینی‌ها از روند بازار سرمایه نشان می‌دهد در کوتاه مدت شاهد تحرکات اصلاحی در بازار باشیم.

به گزارش رصد روز ، بازار سرمایه در روزهای گذشته حرکت صعودی خود را بعد از اصلاح و تعدیل قیمتی چند ماه قبل آغاز کرد و شاخص کل تا محدوده یک میلیون و ۲۵۰ هزار واحد رسید.

پیش بینی بازار بورس فردا ۱۳ تیر ۱۴۰۰

فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه با قاطعیت بیشتری در حال حاضر با روند صعودی حرکت می‌کند و از مدار اصلاح و تعدیل فاصله گرفته است. او می‌گوید: اگر در روزهای آینده روند اصلاحی و منفی را هم داشته باشیم اما برآیند کلی همه تحلیل‌ها از بازار نشان می‌دهد دوباره تحرکات صعودی به فرض روند ریزشی در بازار رخ خواهد داد.

وی افزود: سیاست‌های رئیس جمهور جدید قبل از آغاز به کار رسمی دولت نشان داده است که بازار سرمایه از بی‌برنامه بودن فاصله گرفته است و کارگروه‌های مختلفی برای حل معضل بازار سرمایه تشکیل شده است.

آقابزرگی در بخش دیگری گفت: با توجه به روند مثبت بازار در روزهای قبل و افزایش معاملات در بازار، بورس از وضعیت غیر قابل پیش‌بینی و تحلیل‌‌پذیری فاصله گرفته است و به نظر می‌رسد در روزهای آینده با یک شیب ملایم به حرکت خود ادامه دهد اما توقع رشد شارپی از بازار نباید داشته باشیم.

وی افزود: تا پایان امسال بر فرض تغییر نکردن وضعیت سیاسی و اقتصادی در کسور حداکثر بازدهی که برای بازار سرمایه متصور هستیم با توجه به تورم ۴۰ تا ۵۰ درصدی در سال جاری، بازدهی ۴۰ درصدی خواهد بود و شاخص کل در شش ماه آینده با شیب ملایمی تحرکات صعودی را ثبت خواهد کرد.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

تجارت نیوز

مطالب مرتبط