پیش بینی بازار بورس فردا ۱۹ خرداد ۱۴۰۰

کارشناسان بازار سرمایه در خصوص پیش بینی بازار بورس فردا 19 خرداد 1400 نظر مثبتی دارند برخی از آنها معتقدند که بازار سرمایه فردا رشد 5 تا 10 هزار واحدی را پشت سر خواهد گذاشت و برخی نیز معتقدند که ریزش بازار و رسیدن به شاخص 1 میلیون و 50 هز...

به گزارش رصد روز ، کارشناسان بازار سرمایه در خصوص پیش بینی بازار بورس فردا ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ نظر مثبتی دارند برخی از آنها معتقدند که بازار سرمایه فردا رشد ۵ تا ۱۰ هزار واحدی را پشت سر خواهد گذاشت و برخی نیز معتقدند که ریزش بازار و رسیدن به شاخص ۱ میلیون و ۵۰ هزار گویای واقعیت موجود است.

 

جزئیات پیش بینی بازار بورس فردا ۱۹ خرداد ۱۴۰۰

 

ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس فردا_ چهارشنبه ۱۹ خردادماه، را اینگونه پیش‌بینی می‌کند: وضعیت گروه بانکی و خودرویی تقریباً مساعد شده است و قدرت خریداران بیشتر شده است به طوری که سهام‌های موجود در این بخش منجر به مثبت شدن شاخص کل شد.

اینکه بازار به سمت سهام‌های غیر دلاری حرکت می‌کند نشان از این است که هنوز احتمال توافق و یا سیاست‌های ارز پاشی در جهت کاهش قیمت دلار در نظر فعالین بازار وجود دارد، زیرا زمانی که دولت‌های جدید بر سرکار می‌آیند عموماً سیاست‌های پولی انقباضی را در پیش می‌گیرند که کاهش قیمت غیر واقعی دلار را به دنبال داشته و سپس فنر قیمت‌ها در رفته و مجدد شاهد رشد شدید قیمت‌ها هستیم.

بازار سرمایه در این روزها منتظر عمل به قول قرارهای مسئولان است، مابقی واریزی به صندوق توسعه بازار چه شد و چرا هنوز واریز نشده است، وقتی وعده داده می‌شود اما هیچ عملی در پس پرده آن نیست اعتماد به صحبت‌های مسئولان را از بین می‌برد.

به طور کلی روند اصلاحی بازار برای سهام‌های بزرگ تمام شده است و برخی از سهم‌های کوچک نیز به زودی به تعادل می‌رسند، زمانی که سهامداران این شرکت‌ها تصمیم بگیرند در صف فروش قرار نگیرند این اصلاح تمام می‌شود، قیمت‌های جهانی بسیار رشد خوبی داشته است و نرخ‌های فروش شرکت‌های دلاری با قیمت‌های پایین‌تر نیز ارزنده است.

پیش‌بینی می‌شود بازار فردا مثبت باشد و بین پنج تا ۱۰ هزار واحد رشد داشته باشیم، گروه‌های خودرویی و بانک می‌توانند هدایت کننده بازار باشند.

بازار سرمایه در روزهای گذشته روند مثبتی را طی کرده است اما کارشناسان بازار سرمایه با توجه به ابهام درباره تصمیمات کاندیدای ریاست جمهوری درباره بورس روند مثبت بازار را کوتاه مدت ارزیابی می‌کنند.

 

پیش بینی بورس فردا ۱۹ خرداد ۱۴۰۰

 

امیرحسین نام‌آور، کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به وضعیت بازار در روزهای گذشته بازار روند مثبتی را خواهد داشت اما هنوز جریان ورود نقدینگی به بازار شکل نگرفته است.

نام‌آور درباره تاثیر انتخابات بر بازار گفت: به لحاظ سیاسی معلوم نیست چه اتفاقی برای کشور رخ می‌دهد و چه کسی رئیس جمهور است ولی به طور کلی برنامه خاصی از هیچ کدام از کاندیدها درباره بورس ندیدیدم و بر فرض شکل گرفتن مذاکرات برجام  و کاهش قیمت دلار، کف یک میلیون و ۵۰ هزار واحد برای شاخص دور از انتظار نیست و البته عدد مناسبی هم با توجه به فاکتورهای دیگر است.

این کارشناس بازار در بخش دیگری گفت: در حال حاضر وارد یک دوره رکودی در بازار شده‌ایم و هیجان ماه‌های قبل در بازار آرام شده است اما همچنان به دلیل نبود اعتماد تب و تاب فروش در بازار بالا است.باید توجه داشته باشیم که با وجود شرایط ابهام و رکود، حداکثر تا یک سال آینده در بازار شاهد تغییر خاصی نیستیم.

وی درباره وضعیت تورم در سال آینده و تاثیر آن بر بورس گفت: ممکن است سودهای نزدیک به تورم را از بازار سرمایه کسب کنیم و شاخص را تا محدوده یک میلیون ۴۰۰ هزار واحد هم ببینیم اما عددهای بالاتر از این محدوده به لحاظ تکنیکالی قابل مشاهده و منطقی نیست.

نام‌آور گفت: در حال حاضر در بازار سرانه فروش بیشتر از سرانه خرید در بین سهامداران است و ابهامات شکل گرفته درخصوص انتخابات هم مزید بر علت شده است و در برنامه هیچ کاندیدی هم به طور مشخص درباره بورس صحبت نشده و همین مسائل بر نامشخص بودن ادامه راه بازار موثر واقع شده‌ است. وی در این باره تشریح کرد: اگر وضعیت بازار تغییری نکند و همچنان منفی باشد سهامداران بزرگ و شرکت‌ها قطعا مایل به سرمایه‌گذاری با چنین وضعیتی در بازار نخواهند بود.

 

مطالب مرتبط