پیش بینی بورس در هفته جاری / تعدیلات مهم در راه است

پیش بینی بورس در هفته جاری با توجه به گزارشات برخی از کارگزاریها از تعدیلات مهم در نمادهای بزرگ و کوچک خبر می دهد.

به گزارش رصد روز ، پیش بینی بورس در هفته جاری با توجه به اتفاقات چند روز گذشته شاخص از اهمیت بسیار زیادی برای سهامداران خرد برخوردار است. شاخص کل بورس طی چند روز گذشته صعود قابل توجهی داشته و می توان امیدوار بود بازار با ادامه این روند بخشی از ضررهای قابل توجه به سهامداران را جبران  کند.

بازار سهام در حالی طی روزهای آغازین تیر و در آخر روز معاملات شاهد بازپس گیری کانال ۱.۲ میلیون واحدی بود که کارگزاری آبان درباره اوضاع روزهای قبل و بعد اعلام کرد: بازار در هفته گذشته با بهبود محسوس تقاضا و رشد یکپارچه پس از ماه ها افت و فرسایش همراه شد . به نظر می رسد با کاهش ابهامات و ثبات نسبی در بازار ارز ، بورس نیز در حال تطبیق انتظارات با وضعیت موجود است.

 

پیش بینی بورس در هفته جاری / تعدیلات در کدام نمادها اتفاق می افتد؟ 

 

بازارهای جهانی پس از رشد هفته قبل شاخص دلار ، آرامش نسبی را تجربه کرد و به نظر می رسد وضعیت فعلی و انتظار برای رشد نرخ بهره تا حدودی روند صعودی بازارهای کالایی و سهام را آهسته کند. هرچند نفت با کاهش احتمال بازگشت زود هنگام ایران به بازارهای جهانی همچنان روندی صعودی دارد.

بازار ارز نیز شاهد رشد آرام نرخ صرافی ملی و نزدیک شدن نرخ به بازار آزاد بود و به نظر می رسد همچنان با دقت تحولات احیای برجام را رصد می کند و این بار با تجربه از مواضع متضاد طرفین در چند ماه اخیر ، گوش به زنگ اخبار جدی است و همین موضوع احتیاط و تبعا دامنه نوسانات را کاهش داده است.

بازار سهام هم پس از گزارش های عملکردی و رسیدن فصل مجامع در حال انطباق با سودهای تحلیلی سال جدید با توجه به تحولات سیاسی اقتصادی است و به نظر می رسد در نمادهای بزرگ تعدیل مثبت قیمت ها ادامه داشته باشد.

در نمادهای کوچکتر نیز به نظر کاهش ترس از قفل شدن نقدینگی می تواند به مرور با فعال شدن حقیقی ها، تعادل را به معاملات بازگرداند. هرچند به منظور آغاز روند صعودی این نمادها نیازمند محرک های بنیادی خواهد بود.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار