پیش بینی بورس شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱

پیش بینی بورس شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱، شاخص کل بورس دوم شهریور ۱۴۰۱، با صعود ۱۰هزار و ۹۲۳ هزار واحدی معاملات را به پایان برد. بنابراین با این رشد ۰٫۸درصدی، شاخص کل روی سطح یک میلیون و ۴۴۲هزار واحد به تعطیلات آخر هفته رفت.

به گزارش رصد روز، پیش بینی بورس شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱، شاخص کل بورس دوم شهریور ۱۴۰۱، با صعود ۱۰هزار و ۹۲۳ هزار واحدی معاملات را به پایان برد. بنابراین با این رشد ۰٫۸درصدی، شاخص کل روی سطح یک میلیون و ۴۴۲ هزار واحد به تعطیلات آخر هفته رفت.

پیش بینی بورس شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱

امروز شاخص کل هم وزن هم شاهد جهش ۱٫۵ درصدی بود و با رشد دو هزار و ۵۲۵ واحدی، عدد ۳۳۳ هزار و ۴۷۷ واحد را به ثبت رساند.

نقش پررنگ پالایشی‌ها در بورس امروز

نمادهای پالایشی در معاملات بورس امروز با استقبال شدید سهامداران مواجه شدند و نقشی کلیدی را بورس سبزپوش امروز ایفا کردند. به طوری که در بین نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل، نام نمادهای پالایشی شپنا، شبندر، شتران و شبریز به چشم می‌خورد. به علاوه نمادهای فولاد، نوری، حکشتی، شستا و شپدیس نیز نقش پررنگی در صعود بورس امروز ایفا کردند.

ارزش معاملات خرد رکوردشکنی کرد

شاید مهم‌ترین اتفاق در معاملات بورس امروز، افزایش قابل قبول ارزش معاملات خرد بود. به طوری که ارزش معاملات رکورد دو ماهه خود را شکست و به رقم سه هزار و ۷۱۵میلیارد تومان دست یافت. کارشناسان عقیده دارند که این صعود ارزش معاملات می‌تواند سیگنال مثبتی را برای آینده بازار مخابره کند.

حقیقی‌های بازار امروز هم پول وارد معاملات کردند و خالص ورود پول حقیقی در بورس امروز به بیش از ۸۰میلیارد تومان رسید.

سیگنال مثبت مذاکرات به بورس

به نظر می‌رسد که معامله‌گران همچنان نسبت به آینده مذاکرات احیای برجام خوشبین هستند و این دید، باعث شده که بورس برای دومین روز متوالی سبزپوش باشد.

البته اخباری که از مذاکرات به گوش می‌رسند تا حد زیادی این پیشبینی بورسی‌ها را تایید می‌کند. رسانه‌های آمریکایی از افزایش احتمال توافق بین این آمریکا و ایران با وجود پابرجا ماندن شکاف‌ها خبر می‌دهند. همچنین پیشبینی می‌شود که واشنگتن، امروز به پیشنهادات برجامی ایران پاسخ دهد.

از طرف دیگر، برخی از رسانه‌ها به موضوع عقب‌نشینی ایران از برخی درخواست‌های خود خبر داده‌ و این موضوع را سیگنال مثبتی در مسیر حصول توافق می‌دانند. با این وجود به نظر می‌رسد که پافشاری تهران برای دریافت تضمین از دولت بایدن همچنان ادامه دارد و هیچ یک از طرفین مذاکره از موضع خود در این زمینه کوتاه نمی‌آیند.

باید دید که نتیجه مذاکرات احیای برجام که مدت‌هاست بزرگترین ابهام در آینده بازار سهام است، چه می‌شود. مشخص شدن نتیجه مذاکرات، می‌تواند تکلیف سهامداران را تا حد زیادی روشن کند و معامله‌گران می‌توانند نسبت به این موضوع، استراتژی خود را تنظیم کنند.

پیش بینی بورس شنبه 5 شهریور 1401

پیش بینی بورس شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱

شاخص کل بورس امروز سه‌شنبه یک شهریور ماه در پایان معاملات با افزایش بیش از شش هزار واحدی روبه‌رو شد. به واسطه افزایش شش هزار و ۹۴۸ هزار واحدی شاخص کل به سطح یک میلیون و ۴۳۱ هزار واحدی رسید. همچنین شاخص هم‌وزن توانست رشد بیش از پنج هزار واحدی را ثبت کند و به محدوده ۴۰۲ هزار واحدی برسد.

برخلاف سه روز ابتدایی هفته که خروج پول حقیقی تشدید شده بود، امروز شاهد ورود حدود ۹۵ میلیارد تومان پول حقیقی بودیم. همچنین ارزش معاملات خرد امروز  به سه هزار و ۲۰ میلیارد تومان رسید.

در چند روز اخیر بازار سرمایه روند نوسانی داشت. در برخی از روزها معاملات بورس کمی جان می‌گرفت اما در میانه مسیر به واسطه اخبار جدید روند نزولی به خود می‌گرفت. به طور کلی بازار چند روز اخیر به واسطه اخبار برجامی نوسان می‌کرد و سایر اخبار نیز تنها توانستند به صورت موقت روی معاملات بخشی از بازار اثر بگذارند.

سیگنال مثبت برجام به مذاکرات

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی گفت که بیشتر کشورهای شرکت کننده در مذاکرات هسته ای ایران موافق پیشنهاد اتحادیه اروپا برای احیای برجام هستند.

بورل روز گذشته نیز در یک کنفرانس خبری در سمینار کوادیس در اسپانیا  گفت: پاسخ ایران به پیشنهاد این اتحادیه درباره احیای برجام معقول بود.

به واسطه همین اظهارات امید فعالان بازار سرمایه نسبت به مذاکرات و توافق افزایش یافته است. می‌توان گفت که بورس تهران تنها بازاری است که می‌تواند از احیای برجام منتفع شود و در بلند مدت سودده شود. با قطعیت باید گفت که بورس چشم‌انتظار تعیین و تکلیف برجام است و پس مشخص شدن نتیجه مذاکرات می‌تواند به صورت لحظه‌ای واکنش نشان دهد.

در حال حاضر گروه خودرویی، بانکی و بخش عمده‌ای از سهام ریالی بازار به علت اخبار برجامی صف خرید هستند. اگر نتیجه‌ای حاصل شود می‌توان سودآوری این صنایع را متصور بود.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار