پیش بینی بورس فردا ۱۵ آبان ۱۴۰۰

به گزارش اختصاصی رصد روز ، پیش بینی بورس فردا ۱۵ آبان ۱۴۰۰ ،  نشان از تکرار یک الگوی تاریخی در شاخص دارد. بررسی نمودار شاخص در بازه زمانی اسفند سال قبل تا خرداد سال جاری نشان میدهد که در فاصله سه ماه بعد از ریزش شاخص با رشد ۴۵ درصد روبرو ...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، پیش بینی بورس فردا ۱۵ آبان ۱۴۰۰ ،  نشان از تکرار یک الگوی تاریخی در شاخص دارد. بررسی نمودار شاخص در بازه زمانی اسفند سال قبل تا خرداد سال جاری نشان میدهد که در فاصله سه ماه بعد از ریزش شاخص با رشد ۴۵ درصد روبرو شد. همین الگو نیز در حال تکرار است برای پی برد به این منظور کافیست که نمودار شاخص را از اوایل شهریور امسال تا آخرین روز معاملات بررسی کنیم که به وضوح مشاهده می شود شاخص دوره رشد را انتظار می کشد و در شرایط فعلی در حال اصلاح زمانی است. پیش بینی بورس فردا شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ همچنین آخرین وضعیت معاملاتی چند گروه را مورد بررسی قرار داده است.

پیش بینی بورس فردا ۱۵ آبان ۱۴۰۰

 

در اسفندماه سال قبل درست زمانی که شاهد دلار ۲۳ هزار ۵۰۰ تومانی در بازار بودیم شاخص در محدوده نزولی قرار گرفت و در آخرین روز ریزش یعنی در ۳ خرداد ۱۴۰۰ دلار ۲۲ هزار و ۳۵۰ تومان قیمت داشت. در فاصله ۹۰ روزی که شاخص شروع به رشد کرد قیمت دلار به ۲۷ هزار تومان در صرافی ملی رسید.

این بررسی نشان میدهد که در مقاطعی جدا از اینکه نسبت همبستگی بازار سرمایه و شاخص چقدر بوده اصلاحاتی به لحاظ تکنیکالی در بازار شکل گرفت اما در صعود شاخص افزایش قیمت دلار نقش پر رنگی ایفا کرد.

آنچه که از الگوی فعلی شاخص نیز قابل دریافت است رنج زدن قیمت دلار است که از شهریور تا آبان در یک کانل قیمتی مشخص و به صورت دستوری در حال نوسان است. این وضعیت نشان می دهد که بازار سرمایه باید جدا از سیاست های انقباضی با وضعیت تورمی همگام باشد اما نقش سرعت گیرهای دستوری در این باره بسیار پر رنگ به نظر می رسد.

پیش بینی بورس فردا شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰

 

از روی نمودار باید گفت شاخص چند روز دیگر می تواند در اصلاح باشد و به شرط حذف شرایط دستوری از بازار توانایی رشد ۵۰ درصدی شاخص فراهم خواهد شد اما جدا از این هر احتمالی برای بازار نتیجه درستی نمی دهد قیمت دلار متناسب با وضعیت تورم نیست و همگی به این موضوع اذعان دارند که برای مرتفع کردن این چالش باید از اجرای سیاست گذاری دستوری در نمادهای تولیدی دست برداشت.

بازار فردا اگرجه مثبت به نظر می رسد اما باید گفت این مسئله باید به صورت منطقی ادامه پیدا کند که روش حل آن کاملا پیداست.

 

نمودار پیش بینی بورس فردا 15 آبان 1400

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط