پیش بینی بورس فردا ۱۵ تیر ۱۴۰۰ / بازار سبز خواهد بود؟

پیش بینی بورس فردا 15 تیر 1400 به نظر کارشناسان روند صعودی خواهد داشت. سهمهای کوچکی که در چندوقت گذشته بیش از 50 درصد اصلاح داشتند اگرچه نمی توانند در کوتاه مدت سقف قبلی قیمت خود را بکشنند اما می توان امیدوار بود که بخشی از زیانهای وارده ...

به گزارش رصد روز ، پیش بینی بورس فردا ۱۵ تیر ۱۴۰۰ به نظر کارشناسان روند صعودی خواهد داشت. سهمهای کوچکی که در چندوقت گذشته بیش از ۵۰ درصد اصلاح داشتند اگرچه نمی توانند در کوتاه مدت سقف قبلی قیمت خود را بکشنند اما می توان امیدوار بود که بخشی از زیانهای وارده به سهامداران طی این مدت جبران شود. اما در بازار امروز سهمهای بزرگ خصوصاً پتروشیمی ها روند حرکتی خوبی را آغاز کردند و با این شرایط باید امیدوار بود که حرکت متعادلی را طی روزهای آینده از اکثر سهمها خواهیم دید.

پیش بینی بورس فردا ۱۵ تیر ۱۴۰۰

ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس فردا_ سه‌شنبه ۱۵ تیرماه_ را اینگونه پیش‌بینی می‌کند: بازار روز ۱۴ تیر ماه کار خود را با روند صعودی آغاز کرد، در میانه راه عرضه‌ها افزایش پیدا کرد و در نهایت سمت تقاضا قدرت بیشتری گرفت و شاخص توانست همانطور که پیش بینی شده بود رشدی بالغ بر ۱۰ هزار واحد را ثبت کند.

این روزها صحبت‌هایی در خصوص حذف دامنه نوسان مجدد مطرح می‌شود، اگر این طرح عملی شود، بازار در هر روند خود با سرعت بهتری متعادل شود، از شکل‌گیری حباب‌های قیمتی جلوگیری شده و نقد شوندگی بازار هم بهبود می‌یابد، اما این موضوع سال‌ها است که مطرح است و منتظر اجرای آن هستیم، البته لازم است برخی از جوانب کار هم سنجیده شود که مشکلات دیگری به بازار سرمایه اضافه نشود.

پیش بینی می‌کنیم در دولت آقای رئیسی نگاه به بازار سرمایه بهبود یابد، به عنوان یک محل تأمین مالی برای دولت استفاده نشود بلکه یک محل برای تأمین مالی شرکت‌ها شود.

پیش بینی بورس فردا ۱۵ تیر ۱۴۰۰

پیش بینی می‌شود بازار فردا مثبت و نماگر بازار بورس تهران عددی بالغ بر پنج تا ۱۵ هزار واحد رشد کند، پیش بینی می‌شود که گروه‌های بانکی، پتروشیمی، فلزی، پالایشی و سرمایه گذاری‌های چند رشته‌ای تأثیر مثبت بیشتری در بازار فردا داشته باشند.

میترا تاتاری، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه امروز گفت: تقاضا در بازار امروز بر خلاف چند روز گذشته بالا بود. اما باید توجه داشت که بسیاری از سهامدارانی که با شکل‌گیری جو مثبت در بازار اقدام به خرید می‌کنند باید صبر کنند زیرا بازار در حال حاضر بازار در وضعیت نوسانی قرار گرفته است و می‌توانند یک سهم را در قیمت‌های بهتری هم خریداری کنند. به عبارت دیگر با رفتار هیجانی در وضعیت فعلی دست به خرید سهم نزنند.

تاتاری می‌گوید: تعداد صف‌های خرید در بازار امروز رو به افزایش بود و در پایان بازار ۱۲۴ نماد در صف خرید در مقابل ۱۱۳ نماد در صف فروش قرار گرفته بودند. این موارد نشان می‌دهد سهم‌هایی که در ماه‌های گذشته از روند آنها ناامید شده بودیم در حال حاضر توانستند معاملات خوبی را رقم بزنند.

این کارشناس بازار همچین گفت: امروز شاهد روند مثبت و صعودی گروه سیمانی‌ها بودبم و گروه‌های دیگری مثل قندی‌ها امروز توانستند معاملات خوبی را به ثبت برسانند. به نظر می‌رسد در روزهای آینده بازار با تحرکات نمادهای کوچک حرکت کند.

تاتاری تاکید کرد: سرمایه‌گذاران باید دقت کنند که نمادهایی که به عنوان مثال حدودا ۶۰ درصد اصلاح را به ثبت رساندند نمی‌توانند سقف قیمتی خودشان را بزنند و باید قبل از ورود به چنین نمادهایی تحلیل درستی را انجام دهند.

مطالب مرتبط