پیش بینی بورس فردا ۲ تیر ۱۴۰۰

پیش بینی بورس فردا 2 تیر 1400 از نگاه سه کارشناس بازار سرمایه می تواند روندی صعودی باشد. کارشناسان بازار سرمایه اعتقاد دارند بازار فردا می تواند شاخص کل را به سمت 1 میلیون و 200 هزار واحد حرکت دهد

به گزارش رصد روز ، پیش بینی بورس فردا ۲ تیر ۱۴۰۰ از نگاه سه کارشناس بازار سرمایه می تواند روندی صعودی باشد. کارشناسان بازار سرمایه اعتقاد دارند بازار فردا می تواند شاخص کل را به سمت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد حرکت دهد اما عده زیادی از متخصصصان بازار سرمایه این موضوع را خلاف واقعیت موجود در بازار سرمایه می دانند و اعتقاد دارند شاخص در شرایط فعلی باید بین ۹۰۰ تا ۱ میلیون واحد باشد.

یاسین حیدری کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه گفت: در اولین روز کاری تابستان ۱۴۰۰ شاهد ورود ۲۳۰ میلیارد پول حقیقی به بازار بودیم.

وی افزود: به نظر میرسد کمی از هیجانات مثبت ابتدانی ۹۹ و منفی ادامه آن کاسته شده است و بازار روند منطقی تری به خود گرفته است.

 

پیش بینی بورس فردا ۲ تیر ۱۴۰۰

حیدری اظهار داشت: اینکه تعداد سهم های متعادل رفته رفته بیشتر می شود و اکثر سهم های بازار قفل در صف فروش نیستند نیز نشان دهنده این است ک باید امیدوار بود کم کم سهامداران حقیقی به سمت بازار بیایند.
این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: از طرفی پس از انتخابات ریاست جمهوری نیز آن فضای مبهم قبل انتخابات به اتمام رسیده و اگر فضای توافق هسته ای مشخص شود می توان گفت فضای روشن تری از قبل را می توانیم شاهد باشیم. همچنین سهم های بنیادی بازار پس از ریزش های تقریبا یک سال گذشته بیشتر شده و گزینه های جذاب برای سرمایه گذاری وجود دارد.
حیدری درباره پیش بینی خود از بازار فردا گفت: با توجه به نکات مطرح شده می توان انتظار داشت بازار متعادل مثبتی را برای روز آینده شاهد باشیم.

سلمان بابایی زاد، کارشناس و تحلیگر بازار سرمایه درباره سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه گفت: سرمایه‌گذارانی که تجربه و تسلط چندانی در بازار سرمایه ندارند بهتر است با استفاده از ابزارهای دیگر سرمایه‌گذاری کنند. وی افزود: صندوق‌های سرمایه‌گذاری یکی از پیشنهادات قابل قبولی در این زمینه هستند که افراد با توجه به ریسک‌پذیری خود می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند.

بابایی زاد می‌گوید: صندوق‌های سرمایه‌گذاری که در انواع مختلفی ارائه شدند پاسخگوی افراد مختلف با استراتژی‌های گونانگونی است این ابزار بازدهی قابل قبولی در نسبت با بازار سرمایه دارند و در مقایسه با سرمایه‌گذاری در سهام از نقدشوندگی بهتری برخوردار هستند و می‌توانند به راحتی صندوق خود را به راحتی ابطال کنند یا آن را به فروش برسانند.

بابایی‌زاد در پاسخ به این سوال که آیا شاخص کل بورس به  یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد می‌رسد یا نه گفت: در کوتاه مدت نظر قطعی راجع به وضعیت و روند شاخص غیر منطقی است اما با توجه به اینکه بازار از نقدشوندگی بهتری نسبت به قبل برخوردار شده است و صف‌های فروش در این هفته و به خصوص امروز متعادل‌تر شده‌اند به نظر روزهای منفی را برای بازار نخواهیم داشت.

وی افزود: نمادهایی که روند صعودی داشتند احتمال ریزش در آن‌ها کم است و بسیاری از سهم‌‌ها به مقاومت کوتاه مدت خود رسیده‌اند و اگر در بازار اصلاحی هم رخ دهد کوتاه مدت و ریزش در بازار مقطعی است.

 

پیش بینی بورس فردا ۲ تیر ۱۴۰۰

 

ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس فردا_ چهارشنبه دوم تیرماه_ را اینگونه پیش‌بینی می‌کند: چند روزی است پس از انتخابات حال بازار بهتر شده است، البته اگر پیش از این گفته شد زمانی که ریسک‌های سیاسی کاهش یابد حال بازار بهتر خواهد شد که همین اتفاق نیز رقم خورد.

در بازار آزاد نرخ دلار از محدوده ۲۴ هزار تومان عبور کرده و به ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است که یکی از محرک‌های رشد قیمتی در بازار بورس خواهد بود به خصوص نمادهایی که از رشد قیمت دلار تأثیر می‌پذیرند، اغلب گروه‌های بازار به صورت میانگین گزارشات میاندوره‌ای خوبی را راهی کدال کرده‌اند که این موضوع کمکی زیادی در بهبود نسبت پی بر ای بازار کرد، و میانگین پی بر ای به محدوده ۱۰ واحد رسیده است.

پیش بینی می‌شود با ارسال گزارشات سه ماهه که به زودی منتشر می‌شود پی بر ای بازار دو واحد دیگر کاهش یابد و به محدوده هشت واحد برسد، دولت جدید هم سیاست‌های حمایتی از بازار سرمایه را در پیش خواهد گرفت و بر اساس قول‌هایی که رئیس جمهور جدید داده است در زمان روز کار آمدن ایشان مابقی واریزی صندوق توسعه انجام می‌شود.

پیش بینی می‌شود بازار فردا بین پنج تا ۱۵ هزار واحد رشد کند.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار