پیش بینی بورس فردا ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

پیش بینی بورس فردا 22 اردیبهشت 1400 حکایت از روند متعادل بازار دارد هرچند که امروز شاهد خروج قابل توجه نقدینگی هم بودیم اما بررسی روند تکنیکالی این امکان را متصور است که شاخص از محدوده 1 میلیون و 200 هزار امکان برگشت خواهد داشت

به گزارش رصد روز ،پیش بینی بورس فردا ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ حکایت از روند متعادل بازار دارد هرچند که امروز شاهد خروج قابل توجه نقدینگی هم بودیم اما بررسی روند تکنیکالی این امکان را متصور است که شاخص از محدوده ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار امکان برگشت خواهد داشت و به زودی باید شاهد اصلاح مجدد باشیم.

 

پیش بینی بورس فردا ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

 

سیدهادی موسوی مدنی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه و مدیرسرمایه گذاری تحلیلگر امید گفت: ارزش معاملات خرد سهام به تدریج رشد و بهبود یافته و جریان پول از صندوق های درآمد ثابت خارج شده و پس از چند هفته ورود پول اشخاص حقیقی به سهام شکل گرفته است
وی افزود: با این حال هنوز بیش از نیمی از بازار درگیر فشار فروش بوده و برخی نمادهای مشمول گره با افت چند ده درصدی مواجه شده است. به نظر می‌رسد با اعمال دامنه متقارن پنج درصدی از شنبه و تعدیل حجم مبنا نوسان پذیری و نقدشوندگی سهام بهبود یابد.
موسوی مدنی گفت: رییس بانک مرکزی قاطعانه ارزپاشی را مردود اعلام کرده و دلار هم مجددا به محدوده حمایتی خود واکنش مثبت نشان داده و به کانال ۲۲ بازگشته است.

امروز بازار سرمایه رشدی ۲۰ هزار واحدی را تجربه کرد و بعد از مدتها ارزش معاملات به نزدیک ۵ هزار میلیارد تومان نزدیک شد.

امیرحسین نام‌آور، کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار بعد از یک ترس و هیجان گسترده تمایل و گرایش به تعادل دارد اما همچنان فشار فروش بالا است و سرمایه‌گذاران باید محتاطانه عمل کرده و وضعیت بلند مدتی را اتخاذ نکنند.

نام‌آور درباره تغییر دامنه نوسان و تاثیر آن در بازار سرمایه گفت: تغییر در دامنه نوسان و برگرداندن آن به همان عدد قبلی، مصوبه اثرگذاری در بازار بود ولی باید توجه داشت که بازار دیگر شکل قبلی را به خود نمی‌گیرد. بازخوردهای خوب امروز سهامداران و صعود ارزش معاملات و نزدیک شدن آن به ۵ هزار میلیارد تومان نشان می‌دهد که بازار مقداری خودش را جمع کرده است و گرایش به سمت تعادل دارد. این کارشناس بازار در بخش دیگری در این باره افزود: در بازار این نگرانی وجود دارد که عرضه از سمت حقوقی‌ها رخ دهد که اگر این اتفاق بیفتد بازار تا حدی اصلاح می‌شود و دوباره شاهد روند تعادلی هستیم.

وی درباره سیگنال‌های مثبت امروز در بازار توضیح داد: خبر خوب رونمایی از واکسن برکت در بازار امید‌بخش بود و احتمالا تاثیر مثبتی را در این نماد و بازار مشاهده کنیم.

 

پیش بینی بورس فردا ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

 

نام‌آور افزود: امروز بعد از یک رشد ۲۰ هزار واحدی، بازار انرژی متوسط و خوبی را تجربه کرد اما در روزهای آینده احتمالا از سوی حقوقی‌ها عرضه داشته باشیم و همین مساله باعث اصلاح عمده نمادها می‌شود و با یک ریزش در بازار مواجه خواهیم شد. اما این وضعیت متعادل می‌شود و بازار با یک شیب ملایم و با ترکیبی از نمادهای مثبت و منفی به کار خود ادامه می‌دهد. اگر گره‌های معاملاتی چند وقت اخیر در بازار باز شوند یک الی ۲ روز مثبتی را خواهیم داشت.

این کارشناس بازار در توصیف وضعیت فعلی بازار گفت: شرایط فعلی بازار ملتهب است و با مصوبه اخیر سازمان و تغییر دامنه نوسان بازار می‌خواهد راهش را از یک قانون نادرست پیدا کند، باید توجه داشت که یک رالی صعودی را در بازار نداریم و یک شیب کاملا ملایم را تجربه خواهیم کرد.

 

پیش بینی بورس فردا ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

 

وی درخصوص پیش‌بینی روند بازار گفت: بازار با کمک سهم‌های گروه پتروشیمی به دلیل افزایش قیمت پایه محصولات پتروشیمی، گروه نمادهای بانکی و سهم‌های نفتی می‌تواند تحرکات مثبتی را داشته باشد.

وی همچنین درباره خروج نقدینگی از بازار سرمایه و نبود اعتماد گفت: در وضعیت فعلی و با توجه به شرایط نابسامان در بازار نباید توقع ورود سرمایه را داشته باشیم هر چند که محتمل است خروج سرمایه هم از بازار رخ دهد.

و در پاسخ به این سوال که چه مقدار نقدینگی از بازار خارج شده است اظهار کرد: در این مورد نظری ندارم زیرا دیتاهایی که از سمت سازمان بورس منتشر می‌شوند از نظرها پنهان و کاملا غیر شفاف هستند و این در حالی است که باید اطلاعات مهم در بازار در دسترس عموم مردم قرار بگیرد.

 

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار