پیش بینی بورس فردا ۵ تیر ۱۴۰۰

پیش بینی بورس فردا 5 تیر 1400 با توجه به سیگنالی که از اغلب اندیکاتورهای دریافت می شود روند صعودی را روابت می کند. در اغلب اندیکاتورها شاخص کل و اغلب سهمها گارد صعودی قوی گرفته اند

به گزارش اختصاصی رصد روز ، پیش بینی بورس فردا ۵ تیر ۱۴۰۰ با توجه به سیگنالی که از اغلب اندیکاتورهای دریافت می شود روند صعودی را روابت می کند. در اغلب اندیکاتورها شاخص کل و اغلب سهمها گارد صعودی قوی گرفته اند. ضمن اینکه دیگر دلیلی برای سرکوب شاخص ( جهت جلوگیری از تورم) وجود ندارد. فقط یک اندیکاتور تاخیری است که هنوز سیگنال صادر نکرده که آن هم احتمالاً تا هفته آینده صورت خواهد گرفت. جدا از این باید به مسائل دیگر توجه کرد که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره کرد؛

با توجه به شرایط میدانی سیاست داخلی و خارجی و همچنین؛
۱- خلق نقدینگی روزانه ۳ هزار میلیارد تومن !
۲-انتظار تورمی در تمام بازار ها و اصلاح کلی در تمام قیمتها
۳-نیاز دولت جدید به تامین سرمایه مجدد از طریق بورس
۴-در کف قرار گرفتن قیمت سهام در بیشتر نمادها

 

نظر کارشناسان درباره پیش بینی بورس فردا ۵ تیر ۱۴۰۰

 

بازار سرمایه هفته گذشته روند صعودی را داشت و شاخص کل بورس به کانال یک میلیون و ۲۱۳ هزار واحد رسید. کارشناسان بازار سرمایه پیش‌بینی بلند مدت از بازار را امکان‌پذیر نمی‌دانند و معتقدند برجام و مذاکرات به عنوان اصلی‌ترین ریسک سیاسی می‌تواند مسیر بازار را تغییر دهد.

سعید درخشانی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: هفته آینده بعید است در بازار اتفاق خاصی بیفتد و روند بازار تغییرات زیادی داشته باشد. در حال حاضر بازار باید منتظر نتایج مذاکرات برجام باشیم.

این کارشناس بازار در بخش دیگری گفت: واژه اعتماد به بازار سرمایه واژه صحیحی نیست بلکه اعتماد باید به اقتصاد و رونق در سرمایه‌گذاری شکل بگیرد تا مردم سرمایه‌گذاری کنند. در واقع بهبود شرایط اقتصادی اعتمادسازی می‌کند.

وی می‌گوید: تغییراتی که در نرخ بهره بین بانکی ایجاد شده است در بازار سرمایه موثر است و با توجه به این مساله که سال آینده دولت به واسطه کسری بودجه‌ای دارد نیاز به نقدینگی خود را از طریق انتشار اوراق تامین می‌کند. در حال حاضر نرخ اوراق ۲۳ درصد است و احتمالا نرخ‌های بالاتری را داشته باشد.

درخشانی درباره تغییرات قیمت دلار گفت: اگر مذاکرات برجام به توافق ختم شود دلار در محدوده ۲۰ تا ۲۴ هزار تومان خواهد بود و در همین قیمت‌ها نوسان می‌کند اما اگر توافقی صورت نگیرد نرخ دلار بالاتر خواهد رفت.

 

مطالب مرتبط