پیش بینی بورس فردا ۶ بهمن ۱۴۰۰

طبق تحلیل کارشناسان، اگر اقدامی برای بهبود وضعیت کنونی بورس توسط دولت صورت نگیرد، روند رکودی همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش رصد روز، طبق تحلیل کارشناسان، اگر اقدامی برای بهبود وضعیت کنونی بورس توسط دولت صورت نگیرد، روند رکودی همچنان ادامه خواهد داشت.

 براساس پیش‌بینی کارشناسان به نظر می‌رسد خبر اخذ مالیات از صنایع بورسی از دلایل اصلی نزول بازار طی روزهای گذشته بوده و این روند همچنان پایدار خواهد بود. مشکل کاهش یا قطعی گاز دیگر عامل تشدید کننده نزول قیمت سهام شرکت‌های پتروشیمی است که منجر به تعطیلی برخی واحدها شده است.

مهدی مهدیانی، کارشناس و فعال بازار سرمایه، روند معاملات را بررسی کرد و گفت: طی روزهای گذشته با توجه به اینکه کمیسیون تلفیق مجلس بر تعداد کالاهای مشمول مالیات اضافی کرد، مواد خام و نیمه‌خام مورد نیاز صنایع از کالاهایی بودند که مشمول مالیات شدند و در پی این اقدام سقوط بازار شدت گرفت.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد خبر اخذ مالیات از صنایع بورسی از دلایل اصلی نزول بازار طی روزهای گذشته بوده و این روند همچنان پایدار خواهد بود.

 

این کارشناس افزود: متاسفانه این اقدام زمانی اتفاق افتاد که بعد از مصوبه اقتصادی ستاد دولت که به حمایت از بورس معروف شد، بورسی‌ها انتظار داشتند الحاق این مصوبه به لایحه بودجه صورت بگیرد، اما تاکنون این اقدام صورت نگرفته است.

این تحلیلگر بازار سرمایه گفت: در نتیجه بورس با عرضه بیشتری همراه شده و در مجموع کلیت بازار سرخ‌پوش شد. بنابراین در شرایط فعلی انتظار می‌رود بورس، به روند رکودی و پرعرضه خود ادامه دهد و ریزش قیمت‌ها در معاملات ادامه داشته باشد و نمادهای بزرگ و لیدرمحور بازار، سهم بیشتری از زیان را برای خود ثبت کنند.

پیش بینی بورس فردا 6 بهمن

وی افزود: از سوی دیگر ترس حاکم بر بازار نه تنها کاهش نیافته بلکه با ادامه چنین روندی ترس و بی‌اعتمادی سهامداران تقویت شده و صف فروش ‌در نمادهای کوچک بازار به خوبی این موضوع را نشان می‌دهد.

مهدیانی گفت: طی روز اخیر نمادهای پتروشیمی بیشترین افت قیمت را داشتند که علاوه بر موضوع مالیات ستانی، دیگر عامل تشدید کننده نزول قیمت سهام شرکت‌های پتروشیمی تعطیلی برخی واحدها است. این واحدها با مشکل کاهش یا قطعی گاز مواجه هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه همچنان شاهد خروج نقدینگی حقیقی از بورس هستیم که در صورت عدم توجه و کارشناسی این موضوع توسط دولت، این مسیر همچنان ادامه خواهد داشت که علاوه بر مشکلات عدیده بورس و شرکت‌های بورسی، مشکلات اقتصادی در کشور نیز افزایش خواهد یافت.

وی در انتها گفت: بدبینی سراسر بازار را فراگرفته و احتمال اینکه معاملات فردا هم با عرضه زیادی همراه شود، زیاد است.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

اقتصاد آنلاین

مطالب مرتبط