پیش بینی بورس فردا ۹ تیر ۱۴۰۰

بازار سرمایه در هفته گذشته تحت تاثیر اخبار امیدوار کننده برجام و مشخص سیاست‌های رئیس جمهور جدید با روندی مثبت آغاز به کار کرد. باید دید بازار در هفته آینده تحت تاثیر چه سیگنال‌هایی حرکت خواهد کرد.

به گزارش رصد روز، پیش بینی بورس فردا ۹ تیر ۱۴۰۰ . بازار سرمایه در هفته گذشته تحت تاثیر اخبار امیدوار کننده برجام و مشخص سیاست‌های رئیس جمهور جدید با روندی مثبت آغاز به کار کرد و تا آخرین روز معاملاتی هم با روند مثبت به کار خود پایان داد. کارشناسان بازار سرمایه بالا رفتن نرخ کامودیتی‌ها و افزایش نرخ دلار را سیگنال‌های مثبتی برای بورس می‌دانند اما مثمر ثمر بودن این سیگنال‌ها را منوط به استمرار یافتن آن‌ها می‌دانند.

محمد آرام بنیار، کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار سرمایه با توجه به بالا رفتن نرخ دلار گفت: به دلیل بالا رفتن نرخ دلار نمی‌توانیم به طور قطع بگوییم که اثرگذاری آن در بازارسرمایه مشهود و مشخص شده است اما اگر بالا رفتن نرخ دلار مستمر باشد می‌توانیم این امید را داشته باشیم که اثر خود را یر سودآوری شرکت‌ها و در نتیجه روند بازار می‌گذارد.

وی در این باره تشریح کرد: نرخ دلاری که شرکت‌های بورسی با آن محصولات خود را می‌فروشند با نرخ دلار در بازار آزاد متفاوت است و همیشه چند درصد پایین ‌تر است به همین جهت نمی‌توانیم سریعا تاثبر بالا رفتن دلار را در بازار ببینیم اما افزایش نرخ ارز از مهم‌ترین عواملی است که بازار سرمایه را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و در گزارشات سه ماهه شرکت‌ها تاثیر مثبت خود را می‌گذارد.

آرام بنیار در پیش‌بینی بورس برای هفته سوم تیر ماه ۱۴۰۰ گفت: روند بازار در هفته آینده مثبت خواهد بود زیرا بسیاری از سهم‌ها در کف‌های قیمتی خود هستند و قیمت کالا‌های اساسی شرکت‌ها افزایش پیدا کرده است و در نتیجه به خاطر سیگنال‌های افزایش نرخ ارز و دلار روند بازار به نطر می‌رسد در هفته آینده مثبت باشد.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

تجارت نیوز

مطالب مرتبط