پیش بینی تنش آبی برای ۲۸۲ شهر کشور

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل آبفای کشور گفت: پیش بینی می‌شود که ۲۸۲ شهر با تنش آبی مواجه باشند که بیشترین تنش در فلات مرکزی خواهد بود.

به گزارش رصد روز، کرکانی در نشست خبری که صبح امروز در شرکت آب و فاضلاب کشور با موضوع تنش آبی تابستان ۱۴۰۰ برگزار شد، گفت: امسال از یک هزار و ۳۴۶ شهر کشور، یک هزار و ۶۴ شهر مشکلی به لحاظ تامین آب ندارند، ۱۲۶ شهر ۱۰ درصد کمبود، ۵۵ شهر بین ۱۰ تا ۲۰ درصد کمبود و ۱۰۱ شهر هم با بیش از ۲۰ درصد کمبود آ‌ب مواجه هستند.
او افزود: پیش بینی می‌شود که ۲۸۲ شهر با تنش آبی مواجه باشند که بیشترین تنش در فلات مرکزی خواهد بود و پس از آن حوضه آ‌بریز خلیج‌فارس با ۹۳ شهر است.

کرکانی  بیان کرد: پیش بینی این است که به بیش از ۷ هزار روستا با تانکر آبرسانی شود که رقم بالایی است و این در حالی است که تعداد روستا‌هایی که با تانکر آبرسانی می‌شوند در سال گذشته پنج هزار روستا بوده است.
مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل آبفای کشور افزود: آبرسانی سیار سال گذشته با ۵۰۰ تانکر انجام شد که این ناوگان فرسوده بوده و نیاز به بازسازی دارد و قرار شده که امسال هزار دستگاه اضافه شود تا سرویس دهی و حجم تامین آب بهبود یابد.
کرکانی در پایان تصریح کرد: ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که می‌تواند به کاهش تنش آبی کمک کند و این به شرطی است که قبل از زمان ریسک به شبکه تزریق شود.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط

آخرین اخبار