پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۵ خرداد ۱۴۰۰

درحالیکه روز گذشته توافق بین ایران و آژانس به مدت یک ماه دیگر تمدید شد و اخبار امیدوارکننده‌ای از مذاکرات وین شنیده می‌شود، اما دلار همچنان در محدوده ۲۲۸۰۰ تا ۲۳۱۰۰تومان نوسان دارد و به نظر می‌رسد که بازار نسبت به اتفاقات این چنینی خنثی ش...

به گزارش رصد روز، پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۵ خرداد ۱۴۰۰. روز گذشته دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی نشست خبری در وین، از تمدید یک ماهه تفاهم ایران و این نهاد تا سوم تیرماه خبر داد و اگرچه انتظار می‌رفت دلار در واکنش به این موضوع وارد روند نزولی شود اما قیمت آن در محدوده ۲۲۸۰۰ تا ۲۳۱۰۰تومان باقی مانده، از طرفی همچنان اخبار امیدوارکننده‌ای از نشست برجامی وین مخابره می‌شود اما بازار نسبت به این اخبار هم بی‌تفاوت است و قیمت دلار تغییر چندانی نمی‌کند.

دیروز بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که ایران آماده بازگشت کامل به تعهداتش در چارچوب توافق هسته‎ای است؛ همچنین خطیب‌زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در واکنش به برخی شایعات تاکید کرد که اجازه نخواهیم داد کسی مذاکرات را فرسایشی کند، این‌که آیا گفت‌وگوها قفل شده؟ خیر و آیا پیشرفت قابل توجهی داشته است، بله.

آغاز دور پنجم مذاکرات با دلار ۲۳هزار تومانی

با این وجود امروز دلار معاملات بازار آزاد را با قیمت ۲۲۹۰۰تومان یعنی ۲۰۰تومان پایین‌تر از روز گذشته آغاز کرد اما تا ساعت انتشار این خبر مجددا وارد کانال ۲۳هزار تومان شد؛ این درحالیست که عصر امروز پنجمین دور نشست مشترک برجام هم در وین آغاز شده و اگرچه تا دور سوم مذاکرات شاهد روند نزولی قیمت دلار بودیم، اما در دور چهارم و پنجم این اتفاق رخ نداده است.

البته هنوز واکنش مسئولان و بازار ارز نسبت به این دور از مذاکرات مشخص نیست و باید دید فردا دلار معاملات خود را با چه قیمتی آغاز خواهد کرد، اما از آنجاکه نرخ این ارز در معاملات پشت‌خطی همچنان در محدوده ۲۳هزار تا ۲۳۲۰۰تومان نوسان دارد و بازار هم در کل نسبت به اخبار و سیگنال‌های مثبت خنثی شده، درصورتی که نشست امروز هم به نتیجه‌ای نرسد و صرفا حامل خبرهای مثبتی باشد، پیش‌بینی نمی‌شود شاهد افت قیمت دلار به پایین‌تر از ۲۲۸۰۰تومان باشیم.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

اقتصاد آنلاین

مطالب مرتبط

آخرین اخبار