پیش بینی قیمت دلار فردا ۱۳ تیر ۱۴۰۰

وجود انتظارات متناقض نسبت به توافق باعث بلاتکلیفی معامله‌گران شده و درحالی‌که طی هفته گذشته با قرار گرفتن در موقعیت خریدار دلار را تا ۲۵۴۰۰تومان بالا بردند، اما روز پنجشنبه با عقب‌نشینی آن‌ها از بازار دلار به ۲۵۱۰۰تومان رسید و حالا با شرو...

به گزارش رصد روز ، پیش بینی قیمت دلار فردا ۱۳ تیر ۱۴۰۰ . برخلاف هفته‌های پیش که خبر‌های مبنی بر توافق در آینده نزدیک از نشست وین مخابره می‌شد، حالا به نظر می‌رسد توافق با توجه به گفته‌های طرفین مذاکره پیچیده شده که علت هم درخواست تضمین کتبی ایران از آمریکا برای خارج نشدن از برجام و  درخواست آمریکا برای گنجاندن برنامه موشکی ایران در برجام است؛ بنابراین وجود این شرایط طی هفته اخیر باعث بالا رفتن انتظارات تورمی و نگرانی نسبت به آینده برجام بعد از شش دوره مذاکره شد که در پی آن دلار به بالاتر از مرز ۲۵هزار تومان صعود کرد.

اما درحالی‌که قیمت دلار تا روز چهارشنبه در نتیجه افزایش حجم خرید‌ها به ۲۵۴۰۰تومان هم رسیده بود، از روز پنجشنبه در پی عقب‌نشینی برخی خریداران، بازار با شیب ملایمی در وارد مدار نزولی قرار گرفت و تداوم این روند باعث کاهش قیمت دلار به ۲۵۱۰۰تومان در معاملات پشت‌خطی روز جمعه شد.

حالا اگرچه انتظار می‌رفت بازار در اولین روز معاملاتی هفته این روند را ادامه دهد، اما به نظر می‌رسد نبود سیگنال‌های کاهشی مجددا باعث کاهش ریسک خرید و ورود خریداران به بازار شده و به همین دلیل امروز قیمت دلار مجددا در بالای سطح مقاومتی یعنی ۲۵۲۵۰تومان قرار گرفته است.

البته نرخ این ارز از شروع معاملات تاکنون بین ۲۵۱۵۰ تا ۲۵۲۵۰تومان نوسان داشته و این رفت‌وبرگشت نشان‌دهنده وجود انتظارات متناقض نسبت به برجام و بلاتکلیفی معامله‌گران در تعیین موقعیت جدید است، چراکه برخلاف تصور منفی عده‌ای از فعالان بازار ارز نسبت به توافق، برخی همچنان نسبت به برجام امیدوارند و معتقدند که پس از شش دوره مذاکره، این مسئله ناتمام باقی نخواهد ماند.

از طرفی خبرهایی مبنی بر احتمال برگزاری مذاکرات طی این هفته هم شنیده شده که این موضوع باعث افزایش احتیاط معامله‌گران نسبت به هفته قبل و کاهش نوسان قیمت دلار شده است؛ حالا به گفته معامله‌گران فنی بازار ارز درصورتی که خبری از برجام و زمان برگزاری دور هفتم نباشد، جسارت خریداران تشدید و دلار مجددا وارد فاز صعودی خواهد شد و در مقابل چنانچه بازار با سیگنال‌های کاهشی مواجه شود، دلار در مرحله اول تا ۲۴۸۰۰تومان نزول خواهد کرد.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

اقتصاد آنلاین

مطالب مرتبط

آخرین اخبار