پیش بینی قیمت دلار فردا ۲۱ مرداد ۱۴۰۰

کم شدن احتیاط در خرید و بالا رفتن انتظارات تورمی این امکان را برای نوسان‌گیران فراهم کرد تا بتوانند با جوسازی قیمت دلار را در بازار امروز تا ۲۶۵۰۰تومان بالا ببرند.

به گزارش رصد روز، تحلیلگران فنی بر این باورند که دلار به احتمال زیاد تا سطح ۲۶۸۰۰تومان بالا خواهد رفت و سپس با افزایش فروش‌ها در این قیمت، بازار تغییر مسیر خواهد داد اما تا زمانی که خبری از برجام نرسد، بازگشت دلار به کانال ۲۵هزار تومان دشوار خواهد بود.

کم شدن احتیاط در خرید و بالا رفتن انتظارات تورمی این امکان را برای نوسان‌گیران فراهم کرد تا بتوانند با جوسازی قیمت دلار را در بازار امروز تا ۲۶۵۰۰تومان بالا ببرند.

 روز گذشته با شکست محدوده مقاومتی ۲۵۸۰۰تومان خریداران بیشتری وارد بازار ارز شدند و افزایش حجم خرید‌ها در نتیجه تشدید انتظارات تورمی باعث شد دلار در آخرین ساعات معاملات پشت‌خطی به مرز ۲۶۳۰۰تومان صعود کند.

تداوم بلاتکلیفی برجام و جوسازی نوسان‌گیران پیرامون این موضوع، باعث افزایش تقاضا برای ارز و رشد قیمت دلار تا ۲۴۵۰۰تومان در بازار امروز شد؛ در این میان موضوع کسری بودجه و احتمال طرح جدید آمریکا در راستای کاهش فروش نفت ایران باعث جلب توجه معامله‌گران و تشدید انتظارات تورمی شده است.

حالا بسیاری از کارشناسان بر این باورند که حتی درصورت احیای توافق هسته‌ای، عوامل گفته شده مانع از کاهش قابل توجه قیمت دلار خواهد شد که البته باید دید دولت جدید چه راهکاری برای حل این مشکل در پیش خواهد گرفت.

از طرفی افزایش قیمت درهم به سطح ۷۲۴۰تومان و کاهش عرضه این ارز به بازار از دیگر عوامل موثر بر رکوردشکنی دلار در چهار ماه و نیم گذشته بوده است؛ حالا باتوجه به تقویت سیگنال‌های افزایشی، دلار با سرعت بالایی در معاملات پشت‌خطی رو به افزایش است به طوریکه تا ساعت انتشار این خبر قیمت دلار فردایی به ۲۶۷۰۰تومان رسیده است.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

 

اقتصاد انلاین

مطالب مرتبط