پیش بینی قیمت دلار فردا ۳ شهریور ۱۴۰۰

بازار ارز بعد از شروع معاملات رسمی برخلاف پیش‌بینی‌ها به روند صعودی ادامه داد و دلار تحت تاثیر تقویت انتظارات تورمی در بازار امروز تا ۲۷۷۵۰تومان بالا رفته است؛ حالا عده‌ای از معامله‌گران معتقدند که احتمال تداوم این روند وجود دارد و برخی د...

به گزارش رصد روز، بازار ارز بعد از شروع معاملات رسمی برخلاف پیش‌بینی‌ها به روند صعودی ادامه داد و دلار تحت تاثیر تقویت انتظارات تورمی در بازار امروز تا ۲۷۷۵۰تومان بالا رفته است؛ حالا عده‌ای از معامله‌گران معتقدند که احتمال تداوم این روند وجود دارد و برخی دیگر بر این باورند که بازار به زودی در مسیر اصلاح قرار خواهد گرفت.

 دلار در تعطیلات چند روز گذشته با سرعت بالایی مسیر صعودی را طی کرد به طوریکه قیمت آن در کمتر از یک هفته از محدوده ۲۶هزار به ۲۷هزار تومان رسید اما اگرچه برخی معامله‌گران بر این باور بودند که این روند افزایشی تحت تاثیر تنش‌های افغانستان و هیجانی بوده که با آغاز به کار بازار فروکش خواهد کرد، ولی دلار برخلاف انتظارات بعد از اتمام تعطیلات هم به مسیر خود ادامه داد.

به این ترتیب دلار روز یکشنبه به ۲۷۶۰۰تومان رسید و بالا بودن انتظارات تورمی باعث شد امروز نرخ این ارز در بازار نقدی به ۲۷۷۵۰ و در معاملات پشت‌خطی تا سطح ۲۷۸۰۰تومان صعود کند؛ از طرفی انتظار می‌رفت که با بازگشایی صرافی‌های رسمی حجم عرضه ارز افزایش یابد اما این اتفاق نیفتاد و تداوم خرید‌ها و وجود سیگنال‌های افزایشی مانع کاهش قیمت دلار شد.

دو سناریو برای آینده دلار

سقوط افغانستان به دست طالبان و نگرانی از آینده تجارت و کاهش بازگشت ارز‌های صادراتی به کشور، ناامیدی نسبت به آینده برجام، افزایش قیمت درهم به ۷۵۸۰تومان و رشد ارزش دلار هرات و سلیمانیه از مهم‌ترین سیگنال‌های افزایشی است که به گفته برخی از معامله‌گران بازار، تا زمانی که موج کاهشی قدرتمندی همچون خبر امیدوارکننده‌ای درمورد مذاکرات هسته‌ای مخابره نشود، دلار تحت تاثیر عوامل گفته شده به روند افزایشی ادامه خواهد داد.

اما در مقابل عده‌ای از آن‌ها معتقدند که تاثیر جو روانی اتفاقات افغانستان کاهش یافته و بر همین اساس دلار از سطح ۲۷۸۰۰تومان فراتر نخواهد رفت و در این قیمت بازار وارد فاز اصلاح خواهد شد که در پی این روند حجم فروش‌ها افزایش خواهد یافت و دلار مجددا به کانال ۲۶هزار تومان بازخواهد گشت.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

 

اقتصاد آنلاین

مطالب مرتبط