پیش بینی قیمت دلار فردا ۶ مرداد ۱۴۰۰

بالا رفتن انتظارات تورمی ناشی از ناامیدی به برجام باعث شد قیمت دلار در دومین روز بازگشایی بازار رسمی ارز به ۲۵۱۵۰تومان افزایش یابد.

به گزارش رصد روز، دیروز بازار ارز پس از شش روز تعطیلی فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و اگرچه انتظار می‌رفت بازارساز بتواند با افزایش عرضه جلوی روند صعودی دلار که قیمت آن تا ۲۴۸۰۰تومان بالا رفته بود را بگیرد اما تداوم روند صعودی دلار طی روز گذشته حاکی از عدم تناسب عرضه با تقاضا و همسو شدن بازار با انتظارات افزایشی بود.

 باتوجه به تاخیر در رسیدگی به موضوع برجام و نامشخص بودن آینده این مهم با روی کار آمدن دولت جدید، انتظارات تورمی افزایش یافت و درحالی‌که اواسط هفته گذشته و قبل از تعطیلی بازار‌های تهران قیمت دلار در نتیجه امیدواری نسبت به این موضوع به ۲۴۳۰۰تومان کاهش یافته بود، اما حالا نرخ این ارز بعد از حدود یک ماه مجددا از مرز ۲۵هزار تومان عبور کرده است.

روند صعودی معاملات پشت‌خطی و رسیدن دلار به مرز مقاومتی ۲۵۲۰۰تومان در این بازار هم نشان می‌دهد که تمایل معامله‌گران به تداوم همین مسیر است و از آنجا که معامله‌گران از عدم حصول توافق در دولت فعلی مطمئن شده‌اند، با جسارت بیشتری اقدام به خرید ارز می‌کنند.

به گفته فعالان بازار ارز، در این دوران بی‌خبری از برجام وقت آن است که بازارساز برای مقابله با نوسان‌گیران وارد بازار شود چراکه درصورت از دست رفتن مرز مقاومتی ۲۵۲۰۰تومان احتمال می‌رود این روند افزایشی تا قیمت ۲۵۸۰۰تومان هم ادامه داشته باشد؛ از طرفی باتوجه به رشد قیمت درهم طی چند روز گذشته و قرارگرفتن در سطح ۶۸۸۵تومان در بازار امروز انتظارات نسبت به افزایش قیمت دلار تشدید شده و این عامل هم در رد کردن مرز ۲۵هزار تومان موثر بوده است.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

 

 

اقتصاد آنلاین

مطالب مرتبط