پیش بینی قیمت دلار و طلا برای فردا ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

دلار همچنان در مدار صعودی است و قیمت آن امروز به ۲۲۶۰۰تومان هم رسید اما با توجه به روند نزولی دو هفته گذشته، فعالان بازار ارز تاکید دارند که معامله‌گران حد ضرر را رعایت کنند چراکه پیش‌بینی آینده به شدت دشوار شده و احتمال اینکه بازار دوبار...

به گزارش رصد روز، طلا و سکه بار دیگر در بازار ایران صعودی شد. فروشندگان طلا علت افزایش قیمت طلا را افزایش قیمت دلار و احتمال شکست مذاکرات می‌دانند و جالب اینجاست که فروشندگان می‌گویند با افزایش قیمت طلا تقاضای خرید هم بیشتر شده است!

با این وجود بازرس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: اکثر کسانی که طلا می‌خرند قصد سرمایه‌گذاری ندارند و بیشتر مصرف‌کننده هستند اما در مجموع وضعیت بازار چندان تعریفی ندارد و به نظر می‌رسد افزایش تقاضا برای خرید طلا به مناسبت فرا رسیدن عید فطر باشد.

سید محمود فضل آذر شربیانی درباره پیش‌بینی خود از بازار طلا هم گفت: این روزها قیمت طلا لحظه‌ای تعیین می‌شود و چنانچه مذاکرات روند مثبتی داشته باشد، بازار طلا واکنش مثبت نشان می‌دهد و طلا و سکه ارزان می‌شود. با این حال پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا فردا تغییر نکند.

به گفته او، قیمت طلا با کاهش بهای هر اونس طلا در بازار جهان چندان واکنش خاصی نشان نمی‌دهد و افزایش قیمت دلار تاثیر بیشتری بر روند قیمت طلا دارد.

گفتنی است در بازار امروز هر گرم طلا ۱۸ عیار نسبت به روز گذشته با ۱۳ هزار تومان افزایش به ۹۸۱ هزار تومان رسید. سکه طرح جدید با ۸۰ هزار تومان افزایش با قیمت ۱۰ میلیون تومان معامله شد. نیم سکه و ربع سکه هر یک با ۲۰۰ هزار تومان افزایش با قیمت پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خرید و فروش شدند.

بهای سکه یک گرمی هم ۱۰۰ هزار تومان ببیشتر شد و با قیمت دو میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله شد

پیش بینی قیمت دلار

 دلار از روز شنبه درحال طی کردن مسیر صعودی است و اگرچه تا چهارشنبه گذشته قیمت آن به ۲۰۸۰۰تومان هم رسید، اما در بازار امروز به ۲۲۶۰۰تومان افزایش یافت که اصلی‌ترین عامل موثر در این روند بالا بودن سطح انتظارات و حجم خریدها است.

افت چشمگیر قیمت دلار تا هفته گذشته باعث شد تا با تغییر مسیر بازار نوسان‌گیری دوباره شدت گرفته و زیان دیدگان از دلار در صدد جبران افت قیمت دو هفته گذشته هستند که این موضوع نقش موثری در توقف روند نزولی این بازار داشته است.

اخبار برجامی ضدونقیض

از طرفی نرسیدن اخبار مثبت از نشست وین و انتشار برخی اخبار منفی توسط برخی رسانه‌ها باعث شده مجددا انتظارات معامله‌گران نسبت به آینده برجام تغییر کند؛ در همین رابطه پرس‌تی‌وی امروز با انتشار خبری اظهار کرده که زیاده‌خواهی آمریکا، عامل گره‌خوردن مذاکرات است.

این درحالیست که ربیعی سخنگوی دولت اعلام کرده که عمده اختلافات درخصوص رفع تحریم‌ها در مذاکرات وین حل و فصل شده است؛ همچنین دو روز پیش همتی دوباره وعده کاهش قیمت دلار را داده و بیان کرده که نرخ فعلی ارز منطقی نیست اما روند بازار نزولی است و نرخ ارز کاهش پیدا می‌کند.

با این وجود بازار از سیگنال‌های منفی تاثیر بیشتری گرفته و دلار طی چند روز گذشته حدود ۲۰۰۰تومان گران شده است و در این میان بررسی روند معاملات پشت‌خطی نشان می‌دهد که انتظارات تحت تاثیر اخبار مثبت قرار نگرفته و دلار همچنان در محدوده ۲۲۵۰۰ تا ۲۲۸۰۰تومان در نوسان است.

البته باوجود افزایشی بودن روند دلار، فعالان بازار با احتیاط زیادی وارد معامله می‌شوند و توصیه‌شان به یکدیگر این است که حد ضرر را رعایت کنید چراکه احتمال بازگشت دلار به مسیر کاهشی و سیگنال‌پذیری از اخبار مثبت طی روزهای آینده بعید نیست.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

اقتصاد آنلاین

مطالب مرتبط

آخرین اخبار