پیش بینی قیمت طلا در هفته آینده / طلا گران می شود؟

نوسان قیمت دلار و انس جهانی، قیمت طلا در بازار ایران را گران کرد. رئیس اتحادیه طلای تهران گفت: احتمالا در هفته سوم خرداد انس جهانی طلا و دلار روند افزایشی داشته باشد، بنابراین ممکن است طلا در بازار ایران گران شود.

به گزارش رصد روز، تقاضا برای خرید طلا در بازارهای جهانی زیاد شد. همین مساله قیمت جهانی طلا را افزایش داد. رئیس اتحادیه طلای تهران با تایید این خبر گفت: در هفته سوم خرداد امیدواریم تقاضا بیشتر شود و قیمت طلا به ثبات برسد.

ابراهیم محمدولی اظهارکرد: به دلیل کاهش تقاضا و همه‌گیری ویروس کرونا بخشی از تولیدکنندگان طلا تعطیل و نیمه تعطیل شده‌اند. نوسان قیمت ارز و طلا به تولیدکنندگان اجازه نمی‌دهد در این مسیر برنامه‌ریزی کنند.

او گفت: اکنون قاچاق طلا به کشور متوقف شده است. چنانچه مواد اولیه و ماشین‌آلات بروز وارد کشور شود، ممکن است تولید طلا بیشتر و با اجرت کمتری به دست مردم برسد.

سایت اتحادیه طلا به نقل از استفن اینز، تحلیلگر بازار طلا در موسسه مدیریت دارایی «اس پی آی» نوشته است: «با توجه به افزایش سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا که سبب تضعیف جذابیت بازار طلا شده، شاهد برداشت سود در این بازار بوده‌ایم. این روند پس از آن ایجاد شد که اعلام شد آمارهای بخش تولید آمریکا بیش از حد انتظار بوده است.در آستانه انتشار گزارش بازار کار آمریکا نگرانی‌هایی وجود دارد. اما تمام آمارها از شاخص تورم در بلندمدت به نفع بازار طلاست.»

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار