پیش بینی قیمت طلا در هفته سوم خرداد / بهترین زمان برای خرید طلا و سکه است

یک عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به ثبات قیمت طلا و سکه تصریح کرد: به نظر من در حال حاضر زمان مناسبی برای ورود به مبادلات طلا و سکه است.

به گزارش رصد روز، نادر بذرافشان به روند بازار طلا در هفته دوم خرداد اشاره کرد و افزود: اوایل هفته اونس جهانی ۱۴دلار افزایش یافت و این موضوع بازارهای داخلی را تحت تاثیر قرار داد و تحت تاثیر آن سکه حدود ۲۰۰هزار تومان گران شد اما با کاهش حدود ۹دلاری ارزش طلای جهانی طی اواخر هفته، قیمت طلا و سکه هم اندکی کاهش یافت.

او با تاکید بر اینکه قیمت طلا و سکه به ثبات رسیده بیان کرد: از ابتدای سال شاهد ثبات قیمت طلا و سکه بودیم به طوریکه سکه بین ۹میلیون و ۵۰۰هزار تا ۱۰میلیون و ۵۰۰هزار تومان و طلا بین گرمی ۹۷۰هزار تا یک میلیون و ۷۰هزار تومان نوسان داشته که این میزان از نوسان طبیعی است.

به گفته دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا، نوسان اونس جهانی، قیمت دلار، کاهش تقاضا و اخبار سیاسی و اقتصادی از عوامل موثر در قیمت طلا و سکه بوده است.

بذرافشان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال طلا و سکه ثبات خوبی داشته و قیمت‌ها بین ۵ تا ۱۰درصد در نوسان بوده که پیش‌بینی می‌شود که این روند همچنان ادامه‌دار باشد؛ در این میان نباید از تاثیر مذاکرات وین و اخباری که در این رابطه منتشر می‌شود، بر قیمت طلا و دلار غافل شد چراکه هر زمان روند مذاکرات مثبت بوده شاهد کاهش قیمت طلا و سکه بودیم و بالعکس.

این فعال بازار طلا در پایان به وضعیت تقاضا در بازار طلا هم اشاره کرد و گفت: طی یک هفته اخیر میزان تقاضا نسبت به روزهای ابتدایی شروع به کار بازار طلا بعد از یک ماه تعطیلی ناشی از شیوع بیماری کرونا، بهتر شده و خرید طلا و سکه اندکی افزایش یافته است.

بذرافشان گفت: با توجه به نوسانات قیمت، مردم تا کنون برای شروع معاملات بلاتکلیف بودند اما به نظر من در حال حاضر زمان مناسبی برای ورود به مبادلات طلا و سکه است.

قیمت طلا و سکه ۱۲خرداد ماه ۱۴۰۰

بر اساس آخرین قیمت‌های اعلام شده از سوی اتحادیه طلا، امروز در جریان معاملات بازار طلای تهران قیمت هر قطعه سکه امامی به ۱۰میلیون و ۸۶۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۸۰۰هزار تومان رسید.

همچنین قیمت نیم سکه در بازار امروز پنج میلیون و ۹۵۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۸۵۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۳۰۰هزار تومان است؛ امروز هر مثقال طلای ۱۷عیار با قیمت چهار میلیون و ۷۲۸هزار و طلای ۱۸عیار هم با گرمی یک میلیون و ۹۱هزار تومان معامله شد.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

اقتصاد آنلاین

مطالب مرتبط