پیش بینی قیمت طلا فردا ۲۶ خرداد ۱۴۰۰

باتوجه به ثبات قیمت طلا و سکه طی چند ماه اخیر و نوسان جزیی با انتشار اخبار مثبت یا منفی، فعالان بازار طلا معتقدند که این روند ادامه‌‌دار خواهد بود.

به گزارش رصد روز، حدود پنج ماهی است که بازار طلا و سکه به آرامش رسیده و قیمت‌ها تغییر چندانی نمی‌کند؛ از طرفی طی این مدت اونس جهانی از ۱۹۰۰دلار هم عبور کرده اما بهای طلای داخلی متاثر از نوسان جزیی دلار در سطح یک میلیون تومان و سکه ۱۰میلیون تومان ثابت مانده است.

اما از آنجا که دو اتفاق مهم یعنی نشست برجام و انتخابات ریاست جمهوری پیش روی بازارهاست، فعلا کسی متقاضی خرید طلا و سکه و یا حتی فروش آن نیست اما به گفته اعضای اتحادیه طلا و جواهر تهران، نتیجه انتخابات تاثیری بر روند قیمت طلا و سکه ندارد ولی هر خبر مثبت یا منفی از سوی نشست وین، قیمت طلا و سکه را جابه‌جا خواهد کرد.

نگاهی به روند بازار طلا از روز گذشته تا کنون هم حاکی از ثبات قیمت‌هاست ولی همچنان حجم معاملات به دلیل نزدیک شدن به انتخابات پایین است؛ امروز ارزش اونس جهانی به نسبت دیروز حدود ۳۰دلار افزایش یافته اما قیمت طلا و سکه به دلیل ثبات نرخ ارز افزایش چندانی نیافته است.

بر اساس آخرین قیمت‌هایی که اتحادیه طلا اعلام کرده، در جریان معاملات امروز بازار طلا سکه امامی با قیمت ۱۰میلیون و ۶۷۰هزار و سکه طرح قدیم ۱۰میلیون و ۵۵۰هزار تومان فروخته می‌شود. ارزش اونس جهانی هم به ۱۸۶۳دلار، هر مثقال طلای ۱۷عیار به چهار میلیون و ۶۴۴هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۷۲هزار تومان افزایش یافته است.

همچنین قیمت نیم سکه در بازار امروز پنج میلیون و ۸۵۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۷۲۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۳۰۰هزار تومان اعلام شد.

حالا با توجه به تداوم ثبات قیمت طلا و سکه، دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران بر این باور است که اگر شرایط فعلی تغییری نکند، تا پایان خرداد ماه طلا و سکه در قیمت فعلی باقی خواهد ماند.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

اقتصاد آنلاین

مطالب مرتبط