پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰

انس جهانی طلا در بازار امروز به ۱۹۰۸ دلار رسید. سکه و طلا در ادامه روند افزایش انس جهانی، با افزایش قیمت همراه بود. رئیس اتحادیه طلا معتقد است اگر روند نوسانی در بازار ارز و طلا ادامه داشته باشد رکود در بازار ایجاد می‌شود و عرضه و تقاضا ب...

به گزارش رصد روز، پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ / در بازار امروز انس جهانی طلا به ۱۹۰۸ دلار رسید و روند افزایشی خود را ادامه داد. قیمت طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۹۳ هزار تومان رسید.

ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا به نوسانات نرخ ارز و انس جهانی طلا در چند روز اخیر اشاره کرد و گفت: در بازار امروز انس جهانی افزایش یافت و در کنار افزایش قیمت دلار، قیمت سکه و طلا در بازر داخلی با روند صعودی همراه بود.

او در ادامه درباره نزدیک بودن به انتخابات توضیح داد: به دلیل نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری انتظار می‌رود رفته رفته یک روند تعادلی در بازار دلار شکل بگیرد اما در چند روز گذشته برخلاف انتظارها نرخ ارز روند نوسانی را داشت و به مرز ۲۵ هزار تومان نزدیک شده است.

محمدولی معتقد است ادامه روند نوسانی در نرخ ارز و انس جهانی باعث می‌شود عرضه و تقاضا به نسبت درستی شکل نگیرد و در نهایت رکود در بازار طلا و سکه ایجاد می‌شود.

رئیس اتحادیه طلا درباره شرایط بازار اینگونه توضیح می‌دهد که اگر مسئولان اصلی اقتصادی کشور شرایط را مدیریت کنند و تا حدی نرخ ارز را به ثبات برسانند، در بازار طلا و سکه روند تعادلی شکل خواهد گرفت.

درباره آینده بازار طلا و سکه ابراهیم محمدولی فاکتور اصلی را قیمت دلار می‌داند. با توجه به روند افزایشی دلار در چند روز گذشته و نزدیک شدن به کانال ۲۵ هزار تومان، تقاضا کاهش پیدا می‌کند. اگر روند افزایشی قیمت دلار ادامه داشته باشد عرضه و تقاضا در بازارهای دلار و طلا تغییر پیدا می‌کند.

او عقیده دارد اگر قیمت دلار مدیریت شود و دوباره به کانال ۲۲ هزار تومان برگردد، می‌توان انتظار کاهش قیمت طلا را داشت. اما از دید کارشناسان روند نوسانی قیمت دلار ادامه‌دار است که این موضوع عرضه و تقاضا را کاهش می‌دهد. محمدولی مساله نوسان قیمت دلار در کنار کاهش عرضه و تقاضا در دوران انتخابات را یکی از عوامل ایجاد رکود در بازار طلا می‌داند.

قیمت طلا ۱۸ عیار ۱۰ میلیون و ۹۳ هزار تومان ثبت شد.

قیمت سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اعلام شد.

نیم سکه به قیمت پنج میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و ربع سکه سه میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار