پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا ۱۹ مرداد ۱۴۰۰

به گزارش رصد روز ، پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ از ثبات قیمتها و کاهش معاملات خبر میدهد. کارشناسان بازار عقیده دارند اگر روند نزولی انس جهانی ادامه پیدا کند و مقاومت آن شکسته شود و قیمت دلار صعودی نباشد، قیمت‌ها در بازار طلا...

به گزارش رصد روز ، پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ از ثبات قیمتها و کاهش معاملات خبر میدهد. کارشناسان بازار عقیده دارند اگر روند نزولی انس جهانی ادامه پیدا کند و مقاومت آن شکسته شود و قیمت دلار صعودی نباشد، قیمت‌ها در بازار طلا و سکه با سقوط چشم‌گیری همراه می‌شود.

به نظر نمی‌رسد روز‌های پرنوسانی در انتظار طلای جهانی و نرخ ارز در بازار داخلی باشد و از همین رو امیدواریم به زودی طلا و سکه هم به قیمت تعادلی بازگردد و شاهد رونق مجدد بازار باشیم.

در بازار امروز انس جهانی طلا همچنان در روند نزولی قرار داشت و باعث کاهش قیمت طلا و سکه شد و افزایش قیمت دلار نتوانست مانع کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شود.

 

رئیس اتحادیه طلا در خصوص پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ چه گفت؟ 

 

رییس اتحادیه طلا با پیش‌بینی وضعیت تقاضا بعد از ماه محرم اظهار کرد: اتفاقات سیاسی و اقتصادی و بلاتکلیفی برجام باعث شده مردم به ثبات قیمت‌ها اعتماد نکنند، اما اگر تکلیف این موضوع روشن شود معاملات طلا و سکه هم از سرگرفته خواهد شد.

امروز اتفاق دیگری که افزایشی‌های بازار سکه را امیدوار کرد، شکست محدوده مقاومتی ۱۱ میلیون و۲۰۰ هزار تومان بود. به باور تحلیلگران تکنیکال تا زمانی که فلز گران بهای داخلی بالای محدوده ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نوسان می کند، شانس صعود در بازار سکه بیشتر است. شکست محدوده ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می تواند زمینه ساز ورود قیمت سکه به کانال ۱۰ میلیون تومانی شود.

البته باید این موضوع را اضافه کرد که در روزهای آینده شاهد ثبات قیمت و کاهش معاملات خواهیم بود که یکی از دلایل ثبات قیمت طلا و سکه نبود تقاضا و کاهش قابل توجه حجم مبادلات به دلیل آغاز ماه محرم است و از طرفی باتوجه به عدم برگزاری مراسم‌های جشن و عروسی در دوران کرونا، مردم به دنبال خرید طلا و سکه برای هدیه نیستند.

در صورتی که اتفاق های گفته شده رخ ندهد، سکه می تواند با سرعت قابل توجهی در مسیر کاهشی قرار بگیرد. ارزش ذاتی سکه دیروز بعدازظهر در محدوده ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قرار داشت و در شرایطی که دلار و اونس طلا رشد معناداری را تجربه نکنند، فلز گران بهای داخلی به سوی همان محدوده ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی حرکت خواهد کرد.

اگرچه امروز دلار دوباره گران شد و به کانال ۱۶هزار تومان رسید اما بعد از بازگشایی بازار‌های جهانی ارزش اونس با حدود ۱۷دلار کاهش به ۱۷۴۷دلار رسیده و همین عامل هم باعث شد طلا و سکه به روند صعودی بازار ارز واکنشی نشان ندهد.

دیروز بعدازظهر فاصله ارزش ذاتی سکه و قیمت بازاری آن به بالای مرز ۵ درصدی رفت. رشد حباب سکه، از نگاه برخی فعالان،‌ به معنای آن است که معامله گران این بازار نسبت به آینده قیمتی طلا و دلار خوش‌بین هستند.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط