پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا ۳۱ مرداد ۱۴۰۰

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به افزایش قیمت طلا و سکه در زمان تعطیلی بازار بیان کرد: قیمت‌های فعلی غیر رسمی بوده و بر اساس ارزش اونس و بهای دلار تعیین شده است.

به گزارش رصد روز، هیات مدیره اتحادیه طلا گفت: امروز قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار نسبت به قبل از تعطیلات حدود ۹۰هزار تومان، طلای ۱۸عیار گرمی ۲۱هزار، سکه طرح امامی ۱۲۰هزار، نیم سکه و ربع سکه هم ۱۵۰هزار تومان افزایش یافته است.

نادر بذرافشان درباره وضعیت بازار بعد از اتمام تعطیلات اظهار کرد: در شرایطی که روند صعودی نرخ ارز و اونس جهانی ادامه داشته باشد کاهش قیمت طلا و سکه بعید خواهد بود اما درصورت انتشار خبر مثبت سیاسی و عقب‌گرد دلار، احتمال اینکه قیمت‌ها در بازار طلا اندکی کاهش یابد وجود دارد.

بذرافشان درباره عوامل موثر بر قیمت طلا و سکه در ایام تعطیلی بازار بیان کرد: از هفته گذشته تاکنون ارزش اونس جهانی با رشد حدود ۹دلاری به ۱۷۸۱دلار رسیده و بهای دلار هم در بازار غیررسمی از مرز ۲۷هزار تومان عبور کرده است که این دو عامل در کنار اخبار منفی سیاسی و اتفاقات افغانستان باعث شده قیمت طلا و سکه طی چند روز اخیر به‌رغم توقف داد‌و‌ستد‌ها گران شود.

 او با اشاره به وضعیت تقاضا هم اضافه کرد: بر اساس تجربه گذشته، اصولا داد‌و‌ستد‌ها چند روز بعد از آغاز به کار بازار شروع خواهد شد لذا انتظار نداریم فردای بازگشایی بازار تقاضا برای طلا و سکه وجود داشته باشد.

قیمت طلا و سکه در بازار غیر رسمی

بذرافشان در پایان به تشریح قیمت طلا و سکه در بازار غیر رسمی امروز پرداخت و گفت: باتوجه به ارزش اونس جهانی و بهای دلار، قیمت سکه امامی در بازار غیر رسمی ۱۲میلیون و سکه طرح قدیم ۱۱میلیون و ۴۰۰هزار تومان اعلام شده و بر همین اساس حباب سکه هم به ۷۰۰هزار تومان رسیده است.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا اضافه کرد: قیمت نیم سکه شش میلیون و ۵۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۸۸۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۳۵۰هزار تومان است؛ همچنین قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار به پنج میلیون و ۲۱هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار هم به یک میلیون و ۱۶۰هزار تومان افزایش یافت.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

 

 

اقتصاد آنلاین

مطالب مرتبط

آخرین اخبار