پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا ۷ مرداد ۱۴۰۰

دبیر اتحادیه طلا از کاهش تقاضا در طول هفته گذشته و تاثیر نوسانات قیمت دلار بر بازار طلا وسکه خبر داد و علت اصلی افزایش قیمت را نبود تقاضا و افزایش نرخ ارز می‌داند.

به گزارش رصد روز، در بازار امروز انس جهانی حدود سه دلار افزایش و در بازار داخلی تقاضا کاهش پیدا کرده است. حباب قیمت سکه روز سه‌شنبه افزایش یافت و به محدوده ۳ درصدی نزدیک شد. از نگاه برخی فعالان، رشد حباب فلز گران بهای داخلی در روزهای اخیر نشان می‌دهد که تقاضا در بازار بیشتر شده و قیمت را در مسیر صعودی قرار داده است.

نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلا به افزایش قیمت طلا و سکه اشاره کرد و توضیح داد: نوسانات نرخ ارز در چند روز گذشته که با افزایش قیمت دلار همراه بود، باعث افزایش قیمت در بازار طلا و  سکه شد.

بذرافشان از کاهش تقاضا در بازارهای داخلی خبر داد و گفت: نوسانات و افزایش نرخ ارز موجب افزایش قیمت طلا و سکه شد و همین موضوع کاهش تقاضا در بازار را به دنبال داشت.

علت اصلی افزایش قیمت طلا چیست؟

دبیر اتحادیه طلا نبود تقاضا و افزایش قیمت دلار در چند روز گذشته را علت اصلی افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه می‌داند.

او درباره روند بازار طلا در روزهای آینده اعتقاد دارد به دلیل نوسانات نرخ ارز و افزایش انس جهانی و افزایش قیمت طلا در هفته اول مرداد، اگر در روزهای آینده اتفاق سیاسی خاصی رخ ندهد و نوسانات نرخ ارز و انس جهانی با درصد بالایی همراه نباشد، قیمت‌ها در همین محدوده باقی می‌ماند و احتمال کاهش قیمت وجود دارد.

اقتصادنیوز نوشت:

برای بازیگران بازار سکه دو نقطه قیمتی اهمیت زیادی دارد. اولین محدوده مهم برای قیمت سکه ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که با عبور از آن، موج خریدها در بازار فلز گران بهای داخلی بیشتر می شود. محدوده مهم دیگر ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است که شکست آن، منجر به فشار فروش خواهد شد. سکه بازان به این دو محدوده بسیار دقت خواهند کرد.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

 

 

تجارت نیوز

مطالب مرتبط