پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱۲ آذر ۱۴۰۱

قیمت طلا و سکه در هفته گذشته همواره صعودی بود. علاوه بر تاثیر افزایش تقاضا بر قیمت این فلز زرد، افزایش انس جهانی طلا نیز به جهش قیمت طلا در بازارهای داخلی دامن زده است. آیا روند صعودی همچنان ادامه دارد؟ به گزارش رصد روز،قیمت طلا و سکه در ...

قیمت طلا و سکه در هفته گذشته همواره صعودی بود. علاوه بر تاثیر افزایش تقاضا بر قیمت این فلز زرد، افزایش انس جهانی طلا نیز به جهش قیمت طلا در بازارهای داخلی دامن زده است. آیا روند صعودی همچنان ادامه دارد؟

به گزارش رصد روز،قیمت طلا و سکه در هفته‌ای که گذشت در مدار صعود قیمت قرار داشت. روند افزایشی قیمت طلا و سکه در تمام روزهای این هفته ادامه داشت و کمترین قیمت سکه امامی مربوط به روز شنبه و در حدود ۱۶ میلیون و ۷۹۱ هزار تومان بود. بیشترین قیمت این قطعه از سکه نیز ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و مربوط به روز یکشنبه است.

قیمت طلا و سکه در روزهای گذشته سقف زد و روند افزایشی آن سایر بازارهای مالی را پشت‌سر گذاشت. سایر قطعات سکه نیز به کانال‌های قیمتی جدید وارد شدند.

روز شنبه ۵ آذر ماه ۱۴۰۱ قیمت انس جهانی طلا ۱۷۵۳ دلار بود. روند افزایش و کاهش قیمت طلای جهانی در این هفته ادامه داشت، اما روز گذشته انس جهانی به محدوده ۱۸۰۰ دلاری رسید.

جادوی پاول بر طلای جهانی

این افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی بعد از سخنان رئیس فدرال رزرو رخ داد. جادوی آمریکایی دوباره بر بازار اثر گذاشت و جرمی پاول با این سیگنال که «نمی‌خواهد بیش از حد سخت‌ بگیرد و مجبور شود خیلی زود نرخ‌ها را کاهش دهد.» باعث شد، قیمت طلا پله پله آرایش افزایشی به خود بگیرد. در حال حاضر قیمت هر انس طلا ۱,۸۰۳.۲۸ دلار است.

این رشد قیمت انس جهانی طلا باعث شد قیمت سکه امامی که روز چهارشنبه در محدوده ۱۶ و ۱۷ میلیون تومانی نوسان داشت روز پنجشنبه بیش از ۳ پله جهش قیمت داشته باشد.

قیمت سکه اکنون در سقف تاریخی خود قرار دارد، طلا دوباره گران شد و نیم و ربع سکه نیز کانال‌های جدید را برای خود حفظ کرده‌اند.

معامله‌گران بازار سکه، قیمت ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی را محدوده مهمی می‌دانستند که در صورت صعود قیمت از این مقدار، قیمت روند افزایشی خواهد داشت.

مقاومت سکه شکست

به نظر می‌رسد با شکست محدوده مقاومتی مذکور تقاضا نیز برای خرید سکه در بازار افزایش یافت و این رشد تقاضا ممکن است قیمت‌ را در هفته آینده به محدوده‌های بالاتر بکشاند.

تحلیلگران بازارهای مالی اعتقاد دارند با سختگیری‌های ارزی بانک مرکزی و بازار احتیاطی دلار، بالانس بازار سکه به هم ریخته و این افزایش تقاضاست که باعث جهش قیمت طلا و سکه شده است.

بانک مرکزی در هفته‌های گذشته برای کنترل قیمت دلار اقدام به ارائه بسته‌های متنوعی کرد. یکی از این اقدامات پیش فروش اوراق سکه بود که علاوه بر این‌که مورد اقبال مردم قرار نگرفت، به نظر می‌رسد نتیجه عکس بر بازار گذاشت و برخلاف انتظار نهاد پولی کشور روند قیمت‌ طلا و سکه را نیز صعودی کرد.

هر چند که به اعتقاد کارشناسان بازار ارائه چنین پیشنهادات و بسته‌هایی نیازمند بستری از اعتماد و آرامش در اقتصاد است. مواردی که فعلا بازار از آن بی‌بهره است.

تثبیت قیمت سکه در کانال جدید

روز پنجشنبه قیمت سکه امامی با جهش ۳ پله‌ای قیمت، موقعیت خود را در کانال ۱۷ میلیون تومانی تثبیت کرد و با قیمت ۱۷ میلیون و ۳۴۲ هزار تومان در بازار داد و ستد شد.

قیمت سکه بهار آزادی که در روز شنبه ۵ آذر، ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله می‌شد. در روز پنجشنبه از میانه کانال ۱۶ میلیون تومانی گذشت و به پله هفتم این محدوده نزدیک شد. این قطعه از سکه ۱۶ میلیون و ۵۹۷ هزار تومان معامله شد و بیشترین رشد قیمت را در یک هفته گذشته در خانواده خود داشت.

نیم سکه روز پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ با قیمت ۹ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان معامله شد و ۱۵۰ هزار تومان نسبت به روز چهارشنبه گران‌تر شد.

ربع سکه نیز ۱۵۰ هزار تومان گران شد و به قیمت ۶ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان رسید. سکه گرمی در هفته‌ای که گذشت کمترین نوسان قیمت را در میان قطعات سکه داشت. این قطعه از سکه روز پنجشنبه با قیمت ۳ میلیون و ۵۰۵ هزار تومان معامله شد.

در روزهای گذشته قیمت طلا نیز روند صعودی داشت. اما این رشد قیمت متعاقب افزایش قیمت انس جهانی طلا در روز پنجشنبه جهش بیشتری داشت.

هر مثقال طلا از روز چهارشنبه ۹ آذر تا روز بعد ۱۴۲ هزار تومان گران شد و با قیمت ۶ میلیون و ۸۳۲ هزار تومان در بازار معامله شد. در همین یک روز قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم نزدیک به ۳۴ هزار تومان افزایش داشت و به قیمت یک میلیون و ۵۷۷ هزار تومان رسید.

با افزایش قیمت طلا و سکه در روز پنجشنبه ۱۰ آذر ماه ، قیمت حباب سکه به استثنای ربع سکه روند کاهشی محدودی داشت و کمی ارزان شد. حباب ربع سکه همچنان در قله قرار دارد. ۲ میلیون و ۷۵۲ حباب این قطعه از سکه در بازار است.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط