پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۵ آذر

قیمت طلا و سکه در آخرین روز هفته گذشته افزایش داشت و به محدوده‌ قیمتی جدید وارد شد. سکه امامی ۲۰۰ هزار تومان گران شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار از نیمه کانال یک میلیون تومان گذشت. آیا رشد قیمت طلا و سکه ادامه دارد؟ به گزارش رصد روز،قیمت طلا و ...

قیمت طلا و سکه در آخرین روز هفته گذشته افزایش داشت و به محدوده‌ قیمتی جدید وارد شد. سکه امامی ۲۰۰ هزار تومان گران شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار از نیمه کانال یک میلیون تومان گذشت. آیا رشد قیمت طلا و سکه ادامه دارد؟

به گزارش رصد روز،قیمت طلا و سکه در آخرین روز هفته دست به سقف‌شکنی زد. محدوده‌های مقاومتی برای طلا و سکه شکسته و در نقش حمایتی ظاهر شد. هر چند قیمت انس جهانی طلا در روز گذشته توانست دوباره به محدوده ۱۷۵۰ دلاری بازگردد اما در لحظه نگارش این گزارش قیمت جهانی طلا اندکی کاهشی بود.

در حال حاضر قیمت هر انس طلا ۱,۷۵۳.۱۷ دلار است و بیش از ۲ دلار کاهش قیمت داشته است.
در آخرین ساعات معاملاتی در بازار فلز زرد قیمت طلا و سکه به بیشترین قیمت در طول هفته گذشته رسید. سکه امامی به پله ۶ کانال ۱۶ میلیون تومان نزدیک شد و قیمت طلا با وزن یک گرم نیز به محدوده یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی رسید.
در حالی که دلار روند باثباتی را در روزهای اخیر پشت‌سر گذاشته اما قیمت طلا و سکه به تبعیت از دیگر فاکتور تاثیرگذار بر فلز زرد روند صعودی به خود گرفت.
انس جهانی طلا که در ابتدای هفته گذشته با روند کاهشی تا محدود ۱۷۳۴ دلاری نیز عقب‌نشینی کرد، روز گذشته با جهش قیمت دوباره به کانال ۱۷۵۰ دلاری برگشت و قیمت طلا و سکه در بازار معاملات تهران متاثر از آن، گران‌ شد. به طور سنتی طلا در بازار معاملات به روندهای افزایشی تمایل بیشتری دارد.

محدوده حمایت سکه شکست

در پایان معاملات روز پنجشنبه قیمت سکه امامی از  نیمه کانال ۱۶ میلیون تومان عبور کرد و با رشد نزدیک به ۲۰۰ هزار تومانی با قیمت ۱۶ میلیون و ۵۹۵ هزار تومان معامله شد.
سکه طرح قدیم در خانواده خود بیشترین رشد قیمت را داشت و بیش از ۲۰۰ هزار تومان گران شد. این قطعه از سکه نزدیک به ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت خورد.
نیم و ربع سکه هر کدام ۷۰ هزار تومان گران شدند اما این افزایش قیمت نتوانست این قطعات سکه را موفق به ورود به کانال‌های قیمتی جدید کند. ۸ میلیون و ۹۵۰ و ۵ میلیون و ۹۵۰ قیمت‌های معاملاتی نیم و ربع سکه در بازار بودند.
روز پنجشنبه ۳ آذر ۱۴۰۱ قیمت سکه گرمی، کمترین رشد قیمت در میان قطعات سکه را داشت و با ۵ هزار تومان افزایش با قیمت ۳ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان در بازار معامله شد
حباب سکه نیز روز گذشته روند افزایشی به خود گرفت و گران شد. در بیشتر روزهای هفته‌ گذشته حباب سکه روند افزایشی داشت و روز پنجشنبه با افزایش قیمت سکه، حباب آن نیز گران‌تر شد.
اما حباب سکه گرمی برخلاف سایر قطعات سکه اندکی کاهش داشت. بیشترین حباب برای سکه طرح قدیم با بیش از ۱۳۰ هزار تومان افزایش بود. حباب این قطعه از سکه ۱۰ روز گذشته به کانال ۳۰۰ هزار تومانی رسیده بود.
حباب ربع سکه همچنان صدرنشین است و به نزدیک ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده و حباب سکه امامی که در هفته‌های گذشته روند کاهشی قابل توجهی داشت تلاش می‌کند خود را به کانال ۲ میلیون تومان برساند.
قیمت هر مثقال طلا ۶ میلیون و ۵۱۴ هزار تومان شد و هر گرم طلا ۱۸ عیار نیز از نیمه کانال یک میلیون تومان عبور کرد و یک میلیون و ۵۰۴ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه آلارم قیمت دلار می‌دهد

در همین راستا برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی با اشاره به اینکه قیمت طلا و سکه بر مدار طبیعی خود در جریان است، به تجارت‌نیوز گفت: عامل تعیین‌کننده برای قیمت طلا و سکه، دلار است و دلار هم با اینکه روند با‌ ثباتی دارد اما این ثبات ناشی از دخالت بازارساز است.
او افزود: در یک سال و نیم گذشته روند قیمت حباب سکه مثبت بوده و در ماه‌های اخیر نیز این حباب مثبت تشدید شده است.
حق‌شناس با تاکید بر‌ اینکه حباب افزایشی قیمت سکه، آلارم افزایش قیمت دلار را می‌دهد، خاطر نشان کرد: بیش از یک سال است حباب سکه، آلارم آینده قیمت دلار را می‌دهد و به نظر می‌رسد در چند ماه آینده افزایش قیمت در دلار و سکه را شاهد باشیم.

او با اشاره به اینکه قیمت دلار زیر ارزش ذاتی نگه داشته شده، گفت: به اعتقاد من آنچه به آن حباب سکه می‌گویند حباب نیست و زنگ افزایش قیمت دلار در چند ماه آینده است و به ما می‌گوید که در چند ماه آینده این اسکناس روی چه قیمتی معامله می‌شود.

این کارشناس بازارهای مالی تاکید کرد: محدوده ۱۶ و نیم برای قیمت سکه امامی محدوده حمایتی بود که الان روی سقف است و اگر بشکند این قیمت را به صورت حمایت برای خود در می‌آورد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار