پیش بینی نفت ۸۰ دلاری با بازگشت نفت ایران به بازار

بانک گلدمن ساکز اعلام کرد: حتی اگر نفت ایران به بازار بازگردد، به علت افزایش تقاضا و تلاش اوپک پلاس برای جبران ورود نفت ایران، قیمت نفت در سه ماهه چهارم امسال به 80 دلار در هر بشکه افزایش می یابد.

به گزارش رصد روز، به نقل از رویترز، بانک گلدمن ساکس اعلام کرد انتظار دارد قیمت نفت در سه ماهه چهارم امسال به ۸۰ دلار در هر بشکه افزایش یابد.

استدلال این بانک این است که علی رغم احتمال ازسرگیری عرضه نفت ایران، تقاضا افزایش می یابد.

این بانک سرمایه گذاری در یادداشتی نوشت: «با توجه به واکسیناسیون گسترده که سبب افزایش تقاضا می شود، احتمال افزایش قیمت نفت به علت عدم تغییر عرضه، وجود دارد.»

بنا بر پیش بینی این بانک، حتی با احتمال بالای ازسرگیری صادرات نفت ایران در ماه جولای، قیمت نفت برنت در سه ماهه چهارم به ۸۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید.

قیمت نفت هفته گذشته پس از سخنان رئیس جمهور ایران مبنی بر آمادگی آمریکا برای رفع تحریم های نفتی، بانکی و کشتیرانی علیه این کشور، کاهش یافت.

بانک آمریکایی، حتی اگر نفت ایران به بازار بازگردد، به علت افزایش تقاضا و تلاش اوپک پلاس برای جبران ورود نفت ایران، قیمت نفت به ۸۰ دلار می رسد.

بانک گلدمن ساکس اعلام کرد تقاضا در بازارهای پیشرفته، صدمه ناشی از شیوع کرونا به مصرف نفت و احتمال روند کندتر بهبودی در آسیای جنوبی و آمریکای لاتین را جبران خواهد کرد.

بر اساس برآورد این بانک، تقاضا برای نفت در جهان تا پایان سال به ۴.۶ میلیون بشکه در روز می رسد که بیشتر این افزایش در ۳ ماه آتی خواهد بود.

در این یادداشت آمده است: «با سرعت گرفتن واکسیناسیون و برداشته شدن محدودیت ها و افزایش فعالیت های حمل و نقل و اقتصادی، پویایی در آمریکا و اروپا به سرعت در حال افزایش است.»

همچنین این بانک پیش بینی کرد اوپک پلاس، هرگونه افزایش در تولید نفت ایران را با توقف افزایش تولید خود طی ۲ ماه در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ جبران کنند.

به این ترتیب، این اقدام، تاثیر منفی در بازارهای فیزیکی به دنبال عرضه ذخایر نفت ایران را جبران خواهد کرد.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

فارس

مطالب مرتبط

آخرین اخبار