پیش بینی وضع هوای کشور فردا ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ / هشدار وزش تند‌باد‌ و برخورد صاعقه در برخی استان ها

مدیرکل‌ پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز جمعه ‌۱۲ شهریور در استان‌‌های اردبیل، گیلان و مازندران و روز‌ شنبه ‌۱۳ شهریور در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و اردبیل، رگبار باران با رعد و برق و وزش باد شدید و احتمال بارش تگرگ پیش‌...

به گزارش رصد روز، صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: تا پایان هفته، جوی آرام و پایدار در اغلب نقاط کشور خواهیم داشت. وی ادامه داد: در دو روز آینده در برخی نقاط شرق و جنوب‌ شرق کشور به ویژه زابل در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود که سبب کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

مدیرکل‌ پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد:‌ در سه روز آینده در ارتفاعات استان‌های هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان، همچنین ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی رشد ابر و بارش پراکنده خفیف در ساعات بعدازظهر پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: روز جمعه ۱۲ شهریور و شنبه ۱۳ شهریور با گذر امواج تراز میانی جو از شمال‌غرب کشور و نفوذ جریانات شمالی روی سواحل خزر در استان‌های واقع در سواحل خزر،‌ اردبیل و شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق،‌کاهش دما و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

* هشدار وزش تند باد موقت و برخورد صاعقه در ۴ استان و چند توصیه به کشاورزان

وی در تشریح وضعیت هواشناسی کشاورزی بیان کرد: روز جمعه ‌۱۲ شهریور در استان‌‌های اردبیل، گیلان و مازندران، و روز‌ شنبه ‌۱۳ شهریور در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و اردبیل، رگبار باران با رعد و برق و وزش باد شدید موقت‌ و احتمال بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل‌ پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در این راستا احتمال خسارت به محصولات کشاورزی در اثر جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، وزش تند باد موقت و برخورد صاعقه و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی وجود دارد.

ضیائیان ادامه داد: بنابراین توصیه می‌شود انتقال شلتوک به مکان‌های مسقف، خودداری از آتش زدن کاه کلش‌، تنظیم سطح آب استخرهای پروش ماهی، توقف عملیات سمپاشی، محلول پاشی و کوددهی در باغات و مزارع، انتقال محصول بادام زمینی به مکان‌های مسقف و توصیه به عشایر و دامداران برای عدم چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات در دستور کار باشد و کارخانجات شالی‌کوبی اقدام لازم را جهت پوشش و ایمن‌سازی شلتوک‌های جمع آوری شده به عمل آورند.

* شهرکرد خنک‌تر‌ین مرکز استان کشور 

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف گاهی با وزش باد در بعدازظهر قسمتی ابری همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۶ و ۲۵ درجه خواهد بود.

مدیرکل‌ پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۵ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۷ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار