پیش بینی وضع هوا دوشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۰

پیش بینی وضع هوا دوشنبه 9 فروردین 1400 حکایت از ادامه بارشها در کشور دارد. طبق نقشه های هواشناسی آسمان کشور در اکثر مناطق در روزهای دوشنبه ، سه شنبه ، چهارشنبه ، پنجشنبه و جمعه بارانی همراه با وزش بادهای پراکنده است.

به گزارش رصد روز ، پیش بینی وضع هوا دوشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۰ حکایت از ادامه بارشها در کشور دارد. طبق نقشه های هواشناسی آسمان کشور در اکثر مناطق در روزهای دوشنبه ، سه شنبه ، چهارشنبه ، پنجشنبه و جمعه بارانی همراه با وزش بادهای پراکنده است. مرکز این بارشها دامنه های زاگرس مرکزی دیده می شود. ارتفاعات جنوب غرب کشور نیز در روزهای پنج شنبه و جمعه بارشهایی را خواهند داشت.

 

پیش بینی وضع هوا دوشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۰

 

امروز دوشنبه ۹ فروردین در برخی مناطق شمالی آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و شمال خراسان رضوی بارش های پراکنده روی می دهد و در سایر مناطق کشور آسمان صاف و شب آرام و پایداری حاکم است.

سه‌شنبه برای برخی از مناطق شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش های پراکنده پیش بینی می شود. چهارشنبه با ورود سامانه بارشی از مرزهای غربی کشور برای مناطق شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر ارتفاعات البرز مرکزی و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش روی می‌دهد.

روزهای پنجشنبه و جمعه در شمالغرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، مرکز، دامنه های زاگرس مرکزی و ارتفاعات جنوب غرب کشور بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در برخی از مناطق شمال شرق، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، مرکز، شرق و جنوب شرق و وزش باد شدید روی می دهد که در برخی مناطق باعث ایجاد گرد و خاک می‌شود.

امروز کاهش دما برای شمال غرب سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز بین ۶ تا ۱۰ درجه پیش‌بینی شده است. همچنین طی این مدت برای شمال شرق کشور و طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه برای بخش هایی از شرق و جنوب شرق کشور کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه ای دما روی می دهد

 

 

مطالب مرتبط