پیش بینی وضع هوا فردا جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ / تداوم بارش ها و کاهش دما در برخی استان ها / بارش برف و باران در تهران از امشب

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اعلام تداوم بارش‌ها در نقاط مختلف کشور، از وزش باد به نسبت شدید تا شدید در برخی نقاط شمال غرب کشور، خراسان رضوی، برخی نقاط تهران و سمنان طی جمعه خبر داد و گفت: جمعه و شنبه در شمال ...

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اعلام تداوم بارش‌ها در نقاط مختلف کشور، از وزش باد به نسبت شدید تا شدید در برخی نقاط شمال غرب کشور، خراسان رضوی، برخی نقاط تهران و سمنان طی جمعه خبر داد و گفت: جمعه و شنبه در شمال غرب کشور دما بین ۵ تا ۷ درجه کاهش می یابد.

پیش بینی وضع هوا فردا جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱

به گزارش رصد روز، صادق ضیاییان  درباره شرایط جوی کشور با بیان اینکه امروز در فارس، بوشهر، کرمان، شمال و غرب هرمزگان، خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی بارش ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: همچنین با گذر سامانه بارشی از نوار شمالی کشور در کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و برخی مناطق واقع در آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، تهران، همدان، ایلام، لرستان، شمال خوزستان و چهارمحال و بختیاری بارش باران و برف همراه با وزش باد رخ می دهد.

به گفته وی، جمعه در برخی مناطق شمال شرق، شمال غرب، سوال شرقی دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی بارش پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: از اواخر وقت شنبه و طی روز یکشنبه با ورود سامانه بارشی، در برخی مناطق شمال غرب و غرب کشور، به ویژه در نوار مرزی مناطق ذکر شده بارش باران و برف رخ می دهد.

ضیاییان افزود: دوشنبه در شمال غرب، برخی مناطق واقع در غرب، دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی و زاگرس مرکزی بارش پیش بینی می‌شود.

وی درباره شرایط جوی کشور در روز جمعه نیز افزود: جمعه در برخی مناطق شمال غرب، خراسان رضوی، جنوب تهران و جنوب سمنان وزش باد به نسبت شدید تا شدید رخ می دهد.

ضیاییان این را هم عنوان کرد که جمعه و شنبه در شمال غرب کشور دما بین ۵ تا ۷ درجه کاهش و از یکشنبه دما در شمال غرب کشور به تدریج افزایش می یابد.

بنا بر اظهارات رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، امروز و فردا خلیج فارس، شنبه خلیج فارس و دریای عمان و یکشنبه دریای عمان مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۴ بهمن ) صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و روز  شنبه ( ۱۵ بهمن ) صاف تا قسمتی ابری، به تدریج غبار محلی با حداقل دمای ۱- و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

هواشناسی فردا

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۱۳ و ۱۴ بهمن)  بندرعباس با دمای ۲۴ و ۲۵ درجه سانتیگراد گرمترین و همدان با دمای ۷- و ۸- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور هستند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به بارندگی‌های اخیر و خطر ریزش بهمن و رگبار و رعد وبرق همچنین کولاک برف گفت: طی پنجشنبه و جمعه (۱۳ و ۱۴ بهمن‌ماه) فعالیت‌های کوهنوردی در بیشتر مناطق کوهستانی کشور مخاطره آمیز است بنابراین کوهنوردان از صعود به ارتفاعات اجتناب کنند.

صادق ضیاییان  درباره شرایط جوی در ارتفاعات و کوهستان‌های کشور اظهار کرد: طی روز پنجشنبه (۱۳ بهمن) تداوم بارش برف و کولاک در زاگرس جنوبی و ارتفاعات جنوب غرب، ارتفاعات کرمان و شمال شرق همراه با وزش باد شدید، پایین‌دست رگبار و رعدوبرق و نفوذ موج بارشی از شمال غرب همراه با وزش باد شدید و ابرناکی و مه آلودگی، بارش برف و کولاک و به‌تدریج گسترش آن به البرز غربی و مرکزی، ارتفاعات زاگرس و ارتفاعات مرکزی کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی روز جمعه ( ۱۴ بهمن) نیز استقرار هوای سرد در بیشتر مناطق کوهستانی کشور، ساعات اولیه روز مه و کاهش دید به‌ویژه ارتفاعات شمال‌ غرب و البرز بارش پراکنده برف و وزش باد شدید به‌ویژه طی ساعات اولیه روز در ارتفاعات شمال‌ غرب و ارتفاعات البرز و به‌طور متناوب در مناطق شرق و شمال شرق مورد انتظار است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی ارتفاعات تهران نیز گفت: روز پنجشنبه (۱۳ بهمن) طی صبح هوای سرد، پدیده مه و کاهش دید افقی و عمودی به‌تدریج طی ساعات بعدازظهر افزایش سرعت باد و طی عصر و شب بارش برف و باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: جمعه (۱۴ بهمن) اوایل صبح بارش برف و وزش باد شدید، به‌تدریج کاهش ابر و تداوم وزش باد شدید، پدیده مه با کاهش دید افقی و عمودی همراه است و به سبب وزش باد شدید و حجم برف مناطق کوهستانی، شرایط کولاک مورد انتظار است.

خطر کولاک برف

ضیاییان در پایان تصریح کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر از استقرار روی نقاب‌های برفی اجتناب شود. با توجه به بارش برف طی پنجشنبه و وجود برف تازه در ارتفاعات طی جمعه احتمال وقوع بهمن در مناطق مستعد وجود دارد بنابراین طی پنجشنبه و جمعه فعالیت‌های کوهنوردی در اکثر مناطق کوهستانی کشور مخاطره آمیز است و کوهنوردان از صعود به ارتفاعات اجتناب کنند.

پیش بینی وضع هوای تهران فردا جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، از اوایل امشب تا صبح فردا جمعه ۱۴ بهمن، در مرکز، نیمه شمالی و نیمه جنوبی استان تهران بارش برف و باران پیش بینی شده است و به طور کلی فردا شاهد کاهش نسبی دما خواهیم بود.

با بررسی نقشه های هواشناسی، تصاویر ماهواره‌ای و خروجی مدلهای پیش یابی عددی، از بعد از ظهر امروز با عبور موجی زودگذر شاهد افزایش ابر و از اوایل شب تا صبح جمعه، در مرکز و نیمه جنوبی استان بارش برف و باران گاهی همراه با رگبار و رعد و برق و احتمال تگرگ و در نیمه شمالی بارش برف و در ارتفاعات بارش برف و مه، گاهی کولاک برف و احتمال وقوع بهمن پیش بینی می شود.

برای روز جمعه در بیشتر نواحی به ویژه نیمه جنوبی استان وزش باد و در بعضی ساعات وزش باد شدید و در ارتفاعات شمال شرق در ساعات شب بارش پراکنده برف مورد انتظار است.

برای روزهای شنبه تا دوشنبه آسمان قسمتی تا نیمه ابری و در برخی مناطق گاهی ابری و وزش باد پیش بینی می شود.

از روز شنبه تا یکشنبه در صورت عدم مهار منابع و کانون‌های آلاینده در مناطق پرتردد شهری روند تدریجی افزایش آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا رخ خواهد داد.

فردا شاهد کاهش نسبی دما خواهیم بود و سپس تا روز دوشنبه روند تدریجی افزایش نسبی دما پیش بینی می شود.

آسمان تهران فردا (۱۴ بهمن) قسمتی ابرای همراه با وزش باد گاهی، وزش باد شدید با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و طی ‌شنبه (۱۵ بهمن) نیمه ابری و به تدریج کاهش ابر، گاهی وزش باد و در شب غبار محلی با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی ۲۴ ساعت گذشته نیز، ایستگاه فیروزکوه با کمینه دمای ۱۴- سردترین ایستگاه هواشناسی بوده است.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار